De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu De tijd vliegt!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!!

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

14 September 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Tijd voor weer een update vanuit Nieuw Zeeland!:D Er is weer heel wat gebeurd.. Maar waar moet je dan beginnen? Vorige keer had ik Sytske als titel en opgang maker van het verhaal nu zit ik er alleen voor..

De eerste week hier moest alles even wennen, ik ben hier op dinsdag avond aangekomen en op woesndag naar de farm in Te Aroha, woensdag hebben we met z'n allen even in ons kroegje gezeten en donderdag ochtend gingen Andre en Siegrit naar de Gold Coast Australie waar ook Andre z'n ouders Albert en Hieke naar toe gingen. Na 9 dagen kwamen ze met z'n vieren weer terug op de farm. Erg leuk om hun ook weer te zien. In die 9 dagen was het vooral dingen regelen, met Charles naar Pearoa geweest voor werk kleding en een regenpak!! Die had ik de vorige keer niet nodig... Na 1x uitslapen en 2 x om 7.00 beginnen ging ik gewoon met de rest mee, koeien melken zo'n 600, mest schuiven van het feedpad, mest rijden naar het komende maisland etc etc.
Ook is het hier soort van tradititie om 1x in het weekend met iedereen (Stefan & Susanne, Jitse, Willem jan, Wigle, Sierk) te gaan eten in het pancake house te Matamata, ijsbere koud daar in die toko maar erg lekker gegeten.

Zaterdag 23 augustus kwamen Andre & Siegrit en Albert & Hieke weer thuis. En aangezien het het laatste weekend was van Sierk gingen we die avond met een busje en 11 man eten en op stap @ Hamilton. Echt super naar mn zin gehad we waren 3.15 ongeveer thuis en moesten om 4.15 weer in actie.. De rest ging op bed, ik kon helaas niet slapen bang dat ik om 4.00 niet wakker zou worden en dat de rest er wel zou staan. Samen met Dylan de koeien gemolken ging hartstikke goed maar wat was ik blij dat ik dan eindelijk om 8.00 naar bed kon!! s' middags moest er natuurlijk weer gemolken worden en toen waren het wel een paar zware uren.. Maar goed al met al een mooi weekend gehad.

Maandag nog afscheids feestje van Sierk met een bbq en een vervolg in het kroegje.. Dinsdag middag is Sierk dan echt vertrokken..

Mijn werkdagen zien er vrij het zelfde uit als de vorige keer toen ik hier was. Alleen heb ik nu geen kids om op te passen:( Verder is er niet veel veranderd kleine uitbreiding van de vee stapel vorige keer zo'n 8 a 900 melk koeien, als we de kalverij hebben gehad melken we hier zo'n 1000 a 1100 Jersy's.. En er is een 2e feedpad bij gekomen.

Op mijn vrije dagen heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan.. 'S ochtends veel geskyped ben nog een middag met Albert en Hieke naar het strand in Waihi geweest helaas aangekomen op het strand begon het gelijk te regenen, we konden nog snel wat foto's maken en toen zijn we naar het Beach Hotel geweest voor een warme chocomel:D
De volgende dag weer vrij en natuurlijk weer skypen, nu met de fam. boersma!!:D 'S middags met Yke bert wezen touren:D

Ook heb ik met Wigle, Dylan en Andre koeien afgedroogd voor mij voor het eerst. En ik heb een zelfde soort moment gehad als met Syds jan vorig jaar in Februari wat betreft kalfjes met de sonde geven.. Die angst ben ik nu wel overheen dus had ik heel stoer gezegd dat ik wel weer iets nieuws wil kunnen, waarop Wigle gelijk bedacht had dat ik wel even een ziek kalf mocht behandelen met het een en ander. Samen naar dat kalf met een spuit in een heel bibberende hand moest ik er toch aan geloven. En uit eindelijk is me dat ook weer gelukt en kan ik het nu ook gewoon alleen!:D

Vandaag en morgen heb ik weer vrij (zondag & maandag lokale tijd) beetje bij tanken, skypen, Gtst kijken, verhaaltje typen even met Wigle ge - rumikubt 2x verloren. En straks naar Karen en Dylan buco waar ik ga leren echte taarten te maken inplaats van die pakjes die je in de winkel kan kopen water erbij oven in en klaar is kees;)

Dit was het eerst wel weer!

Voor diegene die mijn Nieuw Zeelandse nr willen moet je even nieuw berichtje sturen m'n ouwe nummer werkt niet meer:S En als je de Viber app Download kunnen we gratis naar elkaar bellen.

Oant oare keer!

P.s Nog steeds weinig foto's:(

  • 14 September 2014 - 06:44

    Janny:

    Hey Bertina,

    Hoorde al van je mem in de winkel dat je weer wegging naar Australië, ben je dan ook
    Alweer aan het volgen en geniet van je verhalen. Het is daar in Australië zo anders en tegelijkertijd
    Ook weer hetzelfde, kan me goed voorstellen dat je terug wilt. Nog even en dan begint de zomer
    Voor jou en zitten wij in de winter ; ( lekker genieten een veel plezier met werken ;)

    Groetjes janny lidl balk

  • 14 September 2014 - 10:35

    Aukje V:

    Ha frou, leuk wer om efkes te lesen wat ast allegear utfienst.....

    Mis dy wol hjer.... stappe ensa mar ek gesellig efkes kletse, seure, ouwehoere, sneu tsjin elkoar dwan ensa......
    mar helje we allegear ien

    jammer dat t skypen mislukt hjoed, jun wer pebeare......

  • 25 September 2014 - 18:03

    Gerti:

    leuk jou te volgen, en mooi gezicht de bruine koppies :)

  • 17 Oktober 2014 - 22:03

    Sander:

    Hehoi

    Fijn dat ze veel vertrouwen in je hebben
    Kalveren behandelen komt heel precies
    En kan je altijd weer gebruiken wat je daar nu Leerd
    Je komt snel maar langs kan je gelijk beginnen ;)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 40381

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: