Wist je dat.... - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu Wist je dat.... - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

Wist je dat....

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

02 April 2015 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Ah goeie!!! ben ik weer met een korte update en wat nieuwe farm foto's!!

WIST JE DAT...?
* De kalverij nog steeds bezig is,
* We alweer veel kalfjes er bij hebben
* Ze eigenlijk allemaal happy en gezond zijn
* Er misschien nog maar 30 koeien zijn die moeten afkalven
* We nog steeds de laatste 600 ton mais verwachten
* Het dus weer een mooi bultje gaat worden
* Het 's ochtends om 3.30 uur echt heel koud is
* Mijn Kiwi pakje weer goed word benut
* Dat om 9 uur wel weer word ingeruild voor een shirt en korte broek
* Het loonbedrijf weer is geweest om het bouwland te bemesten
* Dit ook alweer is ingezaaid (gras)
* De mannen veel werk hebben gehad met hout zagen en splitten
* Nu wel mooi alle hokjes vol hout liggen
* Wij daar vast nog wel een beetje van gaan genieten
* De rest voor de nieuwe manager Ton romme is
* We hem dus maar weer mooi door de winter heen helpen;)
* De droogte ook weer is opgeheven
* Het land echt al heel groen is
* We heel veel gras hebben en niet meer kuil voeren in het land
* We in een Nieuw Zeelands krantje komen te staan
* Omdat ze deze Farm mede dankzij Andre, Siegrit en Charles genomineerd is tot 1 van de beste voor hun personeel
* Ze allemaal foto's hebben gemaakt ook een Crew foto!
* We een nieuwe boiler hebben, en dus een heerlijke douche;)
* Ik al een echte rodeo ster word hier
* Ik kalveren kan vangen in het weiland en ze dan als een echte rodeo ster op de grond kan krijgen
* Siegrit en ik daar wel de slappe lach van kregen maar het kalf wel de medicijnen hebben gegeven.
* Ik ook als een echte rodeo ster schaafwonden en blauwe plekken heb;)
* We vanavond voor het laatst gaan bbqen....
* We afgelopen zondag een zware kalverij hadden,
* Andre de veearts al had gebeld
* Ik het toen ook graag wilde proberen,
* Het voor elkaar kreeg om het hoofd er goed bij te krijgen
* We het er daarna samen af hebben gekregen
* We de veearts weer een mooi ritje hebben bespaard
* Ik wel bijna naast mijn schoenen liep van 'grutsk weze'
* Dylan met zijn familie voor 5 weken terug in de Filipijnen is
* Ze het daar heel erg naar hun zin hebben
* Wanneer Dylan terug komt het er voor ons allemaal bijna op zit
* Ik volgens mem en Aukje nog maar 63 dagen hier ben
* Ik er nu wel weer zin in heb om terug naar Fryslan te gaan
* Weer eens op de Buorren 9 zal kijken hoe het Wieger is vergaan.
* Ik vast en zeker erg zal moeten wennen om alleen te wonen en mijn draai daar te kunnen vinden
* Dat ook komend weekend ons uur achter uit gaat (wintertijd)
* We een uur langer kunnen slapen
* Wij dan nog maar 10 uur op Nederland voor uit lopen
* Het nu toch weer een redelijk lange Wist je dat je word...
* Ik het daarom hier bij ga laten!

Bedankt voor het lezen! Reacties worden wederom harstikke gewaardeerd!

Groetjes!!

  • 02 April 2015 - 06:51

    Boukje:

    Wat beleven jullie daar veel met zijn allen , geniet er nogmaar mooi even van, want voor dat je het weet zijn jullie hier weer terug in fryslan .leuk dat je er ook eens wat fotos van albert op zet zo zien wij ook nog eens wat van de wereld daar .geniet nog maar een goed van de laatste bbq daar en waneer je hier weer naar fryslan komen zal er hier wel weer ergens een bbq aan staan . Doe de groeten maar aan albert, kijken nualweer uit naar je volgende verslag

  • 02 April 2015 - 07:41

    Aukje:

    Wist je dat......
    Myn nacht toch wol koart wie
    en dat komt omdat we salang skyped ha
    ik myself der sa dus mar wer utskoppe mat.
    Mar ik t wol heel leuk fin om moarns san ferhaaltsje te lese
    ik dan frolyk opstean kin
    om de jonges wekker te meitsjen
    terwijl se leafer ek nog ff koese wolle......
    Ik fin dast dyn freie dei mar wer goed besteedt hest
    ik hoopje dat hjim gesellige leste bbq ha
    Ik dy alfast weltrusten winskje
    it dan samar tyd is.om nei de SPA te gean
    ik no echt fan bed mat
    we snel wer contact ha!
    ik sa nog wol efkestroch gean kin
    mar ik it net doch!

    Xxxxx

  • 02 April 2015 - 08:54

    Hiltje Terpstra:

    Hoi Bertina,
    Wat een leuk verhaaltje zo in Wistje dat.......
    Heb een hele leuke kaart gekregen van jou en je moeder voor mijn verjaardag.( wist je misschien niet) Maar heel hartelijk bedankt. Hahahahahaha
    De tijd gaat snel. Weet nog goed dat je daar heen ging en nu al bijna om. Nou je bent hier ook weer van Herte Wolkom hoor. Geniet nog maar even
    Groetjes uit Wijckel.

  • 02 April 2015 - 18:07

    Aukje Tjepkema:

    Hoi Bertina,

    Wat weer een leuke update en mooie foto's, zo blijven we mooie op de hoogte van jouw belevenissen daar. Het schiet al aardig op, dat de dag komt dat je weer naar huis gaat. Het zal eerst wel weer even wennen zijn in Elahuizen. Geniet nog maar lekker van de laatste maanden daar!

    Lieve groetjes van Aukje

  • 03 April 2015 - 21:44

    Mem:

    Prachtige foto,s weer en wat ziet het er allemaal bekend uit .Nog even en dan ben je weer een fries
    .Geniet nog maar even goed van deze 2 laatste maanden voor je het weet sta je weer op schiphol.We verwachten natuurlijk nog wel voor die tijd een aantal foto s met verhaal van je

  • 06 April 2015 - 21:34

    Peter:

    Eey Bertina,

    Je had er alweer een nieuwe update opstaan!! Het las weer lekker weg hoor, leuk aantal mooie foto's! Doe je goed meid. Geniet er nog maar effe van!

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 40380

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: