Update tot mits maart;) - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu Update tot mits maart;) - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

Update tot mits maart;)

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

19 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Yess daar gaan we weer!! De tijd vliegt en heugelijk feitje van dit moment... 3-6-2015 om 6.45 sta ik zeker te weten echt op schiphol!!!! Voor de mensen die hele plannen hebben met spandoeken enzo:P Schep ik eerst maar even wat duidelijkheid.

Maar wat hebben we allemaal weer beleefd de afgelopen tijd, het is alweer even geleden die super vakantie van mij. Dat was toch wel even pittig om weer in het ritme te komen en mien memke weer via Skype te moeten spreken. Maar ook het werken op de farm bevalt ook wel weer goed, de 14 stieren hebben hun taak er alweer een tijdje op zitten, die lopen nu weer ergens anders te hobbyen;) De kalverij is begonnen en we hebben er al aardig wat bij, ik geloof meer bobbies (stier kalfjes) dan koekalfjes maar het gaat allemaal hartstikke goed, kalfjes en koetjes happy, weinig melkziekte en ander geklier. Toppie dus! De mais is er al af hier thuis wat wel even wennen is want wat hebben we nu weer een ruimte om huis en licht in huis! Machtig ook hoeveel mais er nu alweer op zijn plek ligt. Al hoewel het nog niet alles is ik geloof nog 600 ton?:$ De droogte is ook wel redelijk voor bij, met zo nu en dan lekker even wat regen word het land alweer mooi groen. Tja en dat was het dan wat betreft de farm update...

Stukje vakantie nog maar dan!! Want 28 februari is Annica hier aangekomen ze zat in het zelfde vliegtuig als Siegrit en haar mem. Siegrit was als verjaardags verassing voor haar zus naar de Nederland gekomen en Andre was een paar dagen later haar achterna gereizigd. De eerste nacht hebben ze in een hotel geslapen en zaterdag rond 12.00 uur waren ze dan allemaal weer terug op de farm! Gezellig. Annica haar eerste 2 dagen moest ze zonder mij door zien te komen aangezien ik nog moest werken en vanaf die maandag zijn we 3 dagen naar Whangarei en Tutukaka coast geweest een erg geslaagd 'weekend' Annica ging daarna nog een dikke week alleen op reis hier op het Noorder eiland en daarna als mooie afsluiter ben ik met haar naar het Zuider eiland geweest.. Ja ja IK toch nog naar het Zuider eiland!! Machtig joh, eerst van Auckland naar Christchurch, auto gehuurd en toen richting Queenstown om daar het van het nachtleven te proeven.. En ook al was het best een hele dag met veel reizen, wat een machtig feest daar!! Als laatsten werden we daar uit de kroeg gezet een kroeg waarvan het dak af en toe letterlijk er helemaal af ging want het kon gewoon open!!!! Super mega vet!! Verder hebben heel veel rond gereden en van de natuur genoten, paard gereden en we zijn naar de Milford Sound afgereisd prachtig! En ik ben zelfs weer op de boot geweest en niet eens zee ziek geworden door een mooi trucje van de kapitein wat eigenlijk gewoon flauwekul was maar het hielp ik heb zelfs nog achter het roer gestaan whoehoeheee.. Vandaag terug van Christchurch naar Auckland en toen helaas afscheid genomen, we hebben een super tijd gehad.

Hier laat ik het eerst maar weer bij!
Toedelsszzz

  • 19 Maart 2015 - 10:02

    Hiltje Terpstra:

    Hoi Bertina, Jeetje wel vreemd om te lezen dat jullie de mais al aan de bult hebben. Bij ons is het voorjaar begonnen met de lammerij van de schapen. Heel apart blijft het verschil tussen hier en daar. Maar ja zoals ik het lees kan jij ook bijna aftellen om weer voet op Nederlandse bodem te zetten. Nog een dikke 3 en halve maand. Wij wensen je nog heel veel plezier toe en kijken uit naar je volgende update.
    Groetjes van ons allen.

  • 19 Maart 2015 - 12:04

    Mem:

    Hoi bertina er staan weer prachtige foto,s op en inderdaad het was voor mij ook weer even wennen toen ik bij je weg ging maar het aftellen is begonnen. 3 juni staan we op schiphol (of in de file wie weet ). Het schiet op voor ons .Leuk voor jullie de vacantie met annica maar ook dat zit er weer op nu nog maar even snel aan het werk en tot horens

  • 19 Maart 2015 - 13:01

    Marike:

    Hey Bertje,
    Leuk hoor en dat aftellen is ook wel weer fijn he, maar wat gaat de tijd snel. Ook hier zul je weer enorm moeten wennen...
    Zuidereiland lees ik, ook mooi he, bijzonder dat een land zoveel verschillende landschappen kan hebben en wat leuk dat jullie naar de kroeg zijn geweest in Queenstown waar het dak van open kan, leuk dat het nog steeds bestaat, hihi!
    Geniet nog lekker. Ik heb nu verlof en ik geniet daar ook heerlijk van. Het voorjaarszonnetje laat zich steeds vaker zien, dus das fijn. Ik voel me verder goed, nog 4 weken!
    Nou doeg!!
    xx

  • 19 Maart 2015 - 22:13

    Johan:

    Jeetje machtig verhaal, ook fijn dat de zeeziekte inmiddels overwonnen is ;)
    Toppie foto's ziet er prachtig en gezellig uit!

    Moarnier sil ik Annica fan Schiphol helje, fakaansjetiid wer foarby haha!
    Veel plezier nog leste 3 maand!
    ToeDloee leafss

  • 26 Maart 2015 - 09:47

    Aukje:

    Jeeej...!! Nog even en dan bist der wer..!! Kinne we
    wer te feest vieren..!! We hiene et der op de app ol oer
    hand, en ik moest nog steeds een verhaaltsje type fan dei!!
    Mar eigenlijks wiet ik net safolle te vertellen omdast do
    olles wol wiest en ik net safolle beleef wot jir del typt wurre
    kin..!!

  • 26 Maart 2015 - 09:47

    Aukje:

    Jeeej...!! Nog even en dan bist der wer..!! Kinne we
    wer te feest vieren..!! We hiene et der op de app ol oer
    hand, en ik moest nog steeds een verhaaltsje type fan dei!!
    Mar eigenlijks wiet ik net safolle te vertellen omdast do
    olles wol wiest en ik net safolle beleef wot jir del typt wurre
    kin..!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 40385

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: