Vakantie!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

03 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Whoehoee weer een update, en wat voor 1 waarschijnlijk een behoorlijke lange want ik heb weer heel wat te vertellen! Zoals de meesten wel weten is mien memke samen met Sybren en Jellie helemaal naar het geniale Nieuw Zeeland afgereisd, speciaal voor mij en zodat ik ze allemaal eens kon laten zien hoe vet het hier is! Wat hebben we een mooie tijd gehad en wat is de tijd (helaas) weer voorbij gevlogen! Ik zal maar eens bij het begin beginnen dan..

Op 8 Januari afscheid genomen van Dirk jan en z'n mate die hier ook een tijd hadden rondgereisd en ook die dag begon mijn vakantie.. Die ochtend mocht ik nog lekker even aan het werk maar na het melken kon ik naar huis voor de vakantie! Die dag samen met Linda in en om huis bezig geweest en ook Linda haar backpack moest worden ingepakt wat een heel projectje zou worden was het toch allemaal zomaar weer gedaan. 's avonds nog even met z'n allen een biertje bij de vuurkorf drinken en niet al te laat op bed. Die nacht waren Linda en ik half 4 alweer in actie even eten en dan op naar Auckland Airport waar Linda op het vliegtuig naar Australië ging, en ik Mem, Sybren en Jellie mee kon nemen naar Te Aroha. Om 7.00 uur in de ochtend waren ze geland en sloeg de spanning toch wel toe, het duurde maar en het duurde maar voor ze door de deur kwamen maar na anderhalf uur wachten kwamen ze een voor een door de deur.. Met een paar geluks tranen en een dikke knuffel kon mijn dag niet meer stuk en kon ons avontuur maar beginnen. Eenmaal bij ons thuis eerst even wat eten en iedereen even lekker douchen, daarna naar het dorp boodschappen doen, camper huren en ook zijn we nog even bij Nick (trekker monteur) langs geweest kon Sybren en ik mooi even sneupen;) Ook zijn we nog even een blokje over Farm geweest en hebben we 's avonds met z'n allen buiten gegeten en een biertje gedronken. Gezellig!!

Dag 2: 10 Januari.
Deze dag lekker rustig begonnen met een goed ontbijtje en daarna de hort maar even op, op naar Willem Jan z'n farm. Voor een gezellig praatje maar ook zeker om te kijken hoe hij daar dan te werk ging. Na de Farm tour zijn we naar de Owheara Falls geweest en hebben we lekker gewandeld in de Karangahaka Gorge. Die avond met de hele Crew gegeten bij Yke bert in het Pancake house.

Dag 3: 11 Januari.
Vandaag vroeg in actie en op naar de Hamilton Gardens, hier was ik ook nog nooit geweest maar het was zeker de moeite waard. Het waren echt prachtige tuinen in allerlei verschillende stijlen. Prachtig! Daarna op naar Raglan om even door de City centre te rijden en daar de Bridal veil Falls te kunnen bekijken.

Dag 4: 12 Januari.
Vandaag nog meer leuk bezoek Nynke (Collega Vd Belt) kwam samen met haar vriend Jetze die een tijd op het Zuider eiland had gewerkt ook bij mij langs om te kijken hoe het hier er aan toe gaat. Erg leuk om ook dit aan hun te kunnen laten zien. Die middag zijn we vlakbij mijn huis de berg op gegaan om ook weer een mooie waterval te bezichtigen.. Maar dit was wel een enorme klim poeh wat hadden wij het in de benen zitten.. 's avond met z'n allen een heerlijk Nederlandse prei schotel gegeten gewoon omdat het kon of omdat mem dat voor mij mee had genomen.. Super!

Dag 5: 13 januari
Eerst even skypen met het thuisfront en daarna on tour. En een beste tour.. Ik geloof dat we deze dag wel 300 kilometer hebben gereden, een heel stuk bij de kust langs, gegeten in Coromandel City centre, toen op naar HET hot water beach en daarna ook nog de Catherdral Caves bezocht wat ik toch wel echt een super mooie plek vind hoor!!

Dag 6: 14 Januari.
Een heerlijk rustig dagje vandaag namelijk zwemmen, zonnen, en gekjaaie op Waihi Beach. Mooi dagje jammer dat we allemaal best verbrand waren;( En dat ondanks toch het redelijke insmeren...

Dag 7: 15 Januari.
Vanochtend voor Sybren en mij al vroeg uit de veren om 7.00 uur zaten wij al in de auto om onze Jucy camper uit Auckland te halen. Wat een ding.. Hah dat viel in iedergeval voor mij wel even tegen ik had er eerlijk gezegd wel ietsje meer van verwacht maar goed. We zouden het met z'n 4en allemaal wel weer tot een geslaagd project leiden. 's middags ingepakt en wel vertrokken wij richting Rotorua waar we onze eerste nacht zouden slapen, met onderweg nog een tussen stop bij de Blue springs.

Dag 8: 16 Januari
Onze eerste nacht in de camper, niet echt een mega succes. Mem die het te benauwd vond en ik die echt niet kon slapen vanwege het niet echt comfortabele bed. Naja beleven we dat ook eens. Op naar Te Puia een park in Rotorua met allemaal geizer, mudpools, Kiwi Birds en de Maouri's. 's avonds weer terug naar dezelfde camping waar we ook nog een 2e nacht verbleven.

Dag 9: 17 Januari
Vandaag weer on tour van Rotorua op naar Taupo met onderweg een tussenstop bij de Waimangu Volcanic Valley ik kan er zoveel over vertellen maar dat is niet echt heel boeiend voor mijn trouwe lezers het was een prachtige wandeling door een heel vulkanisch gebied. Daarna nog een stukje verder touren naar Taupo waar we weer een camping hadden geboekt we even konden shoppen.. En zijn we die avond uit eten geweest bij de Lone Star. Echt een feestje!!!!

Dag 10: 18 januari
Ook vandaag weer een stukje rijden, van Taupo nog verder naar beneden naar Wanganui, met natuurlijk onderweg weer prachtige uitzichten, Falls en heel veel sheepfarms. Eenmaal in Wanganui aangekomen eerst camping plaats geregeld en daarna door Wanganui heen waar een of ander traditioneel feest was met allemaal ouwe auto's en stoomtrekkers. 's avonds nog even over het zwarte strand gewandeld en genoten van de wederom weer prachtige omgeving!

Dag 11: 19 Januari
Van Wanganui op naar New Plymouth met tussenstop bij de Dawson Falls. 's middags door New Plymouth City Centre gewandeld en heerlijk biertjes gedronken. 's avonds genoten van het Festival of lights.

Dag 12: 20 Januari.
Joepie zeehonden spotten staat op planning! Zo enthousiast als we de boot op gingen zo niet enthousiast kwam ik er weer af. Want echte zee benen heb ik helaas niet.... Naja de zeehonden heb ik wel gezien! 's middags de dierentuin in en Sybren en ik zijn nog de Paritutu rock opgeklommen. Echt een vette berg met hele smalle looppaadjes en rotsen waar we aan de hand van een ketting ons om hoog moesten trekken. Halverwege de berg toch even een angstmomentje want het was wel heel hoog en heel smal, maar eenmaal boven werden we beloond met een super uitzicht!

Dag 13: 21 Januari
Yess laatste nachtje hebben we gehad in ons niet lekker slapende camper!!! Van New Plymouth op naar Te Aroha! Met onderweg natuurlijk weer een aantal Scenic vieuws en tussenstops! Helaas konden we niet bij de three sistersr rock komen aangezien dat blijkbaar alleen met Eb kan en wij er waren met vloed.. Van de rocks op naar de Waitomo Caves voor onze Glowworm tour en eenmaal thuis hadden de mannen weer voor een fijne BBQ gezorgd..

Dag 14: 22 Januari
De camper weer in Auckland afgezet en met z'n allen naar Auckland City Centre waar we de Sky tower zijn in geweest. Zelfs us Memke is helemaal in de top geweest (220 meter hoog) Na die tijd even lekker kalm aan in het nabij gelegen park.

Dag 15: 23 Januari
Lekker uitslapen en toen de Te Aroha mountain beklommen.. Naja tot de helft dan want ze waren aardig afgekickt van al die bergen te beklimmen.. Die middag zijn Sybren en Jellie de spa in geweest en hebben mem en ik hier lekker even Boer zoekt Vrouw gekeken en daarna lekker op de farm aan de slag. 's avonds weer naar Yke Bert en z'n Pancake House... Voor ons de laatste keer maar ook Yke Bert naait uit en gaat hij tot juni nog verder reizen!

Dag 16: 24 Januari
Vandaag eerst even het een en ander regelen want die avond zouden we met z'n allen weer BBQen.. Een hele crew komt er richting Strange road want ook Siegrit en Andre hebben visite zijn broer Atze en hun neef Sipke zijn bij hun om de boel op stelten te zetten en ook bij Jitse is er drukte in huis zijn zus Baukje is met haar vriend Tjalling overgevlogen. Op en top gezeligheid! Die middag zijn we nog naar Beach Mount Manganui geweest.

Dag 17: 25 Januari.
Vandaag de laatste dag, de koffers weer ingepakt en op naar Auckland waar we de middag hebben vertoefd in Auckland zoo en 's avonds naar ons motel zijn gereden vlakbij de airport.

Zo trouwe lezers, ik weet het is een giga verhaal maar ja ik kon toch ook moeilijk de helft weg laten? Ik hoop dat jullie er alsnog van hebben genoten en ik zou het wederom weer super vinden dat er weer wat reacties worden achtergelaten..

Bedankt maar weer tot horens!!

Liefs

  • 03 Februari 2015 - 08:54

    Anneke:

    Schitterende foto's, mooie verhalen van je memke gehoord, ze heeft genoten bij jou.
    Hartelijke groeten uit Oudemirdum, Anneke

  • 03 Februari 2015 - 09:20

    Marike En Klaas:

    Hey Bertje,

    Wat heb je inderdaad veel beleefd en gezien. Ook vele herkenbare punten, met name Coromandel, Hot Water Beach en Cathedral Cove - prachtig he!
    Hoe lang blijf jij eigenlijk nog, ik heb echt geen idee...
    Have fun and enjoY!
    xx Marike

  • 03 Februari 2015 - 10:17

    Regina Witteveen:

    Hee Bertina !!

    Ik dacht ik kan ook wel even een reactie plaatsen ;-) Mooi om te horen dat het een geslaagde vakantie was !! Had je mem nog gesproken van te voren en ze had er erg zin in dus leuk!

    Jij nog heel veel plezier daar het komende jaar en geniet er van!

    X Regina


  • 03 Februari 2015 - 11:24

    Bertina Kuiper:

    Yess dat is nou echt een feestje die reacties.. hihi.. Echt leuk:D Ik blijf hier sowieso nog tot 1 juni voor Andre en Siegrit werken. Verder zit ik een beetje in twijfel wat ik allemaal wil.. Morgen Skype gesprek met de decaan van de Friese poort te Sneek over de eventuele nieuwe opleiding die ik wil gaan doen.. We zullen zien wat het allemaal brengt!! hoe gaat het met jou Marike.. Alles well mei de baby..

    Tot snel allemaal! Tut

  • 03 Februari 2015 - 18:56

    Hiltje Terpstra:

    Hoi Bertina,
    Heb even de berichtjes doorgespit. Je beleeft inderdaad veel daar. Hier vriest het elke nacht nu en jullie maken kuil en hooi. Niet te geloven. Mooi dat Mem is geweest. Hele stap voor haar. Genietse daar nog een paar maanden Bertina. Voor je het weet is het voorbij.
    Groetjes van ons allen uit Wijckel

  • 03 Februari 2015 - 20:02

    Aukje:

    Ha frou!
    Ik wist dast ferhaal skriuwe soedest dus fane moarn nei 5 kear de wekker snoese litten te ha, earst ope mail sjen en ja hjer, mar jeetje hiedest better ff appe kinnen dat ik net snoese moest..... ha krek de rest fan t moaie ferhaal lesen en de (gekoanstekkende) moaie foto's besjoen.
    JA baal echt dat we t goeie lot net krigen ha, mar gun dy echt nog n hele moaie tyd! enne 3 juni helje ik dy fan skiphol!!!!!!!!!!!

    leafs

  • 03 Februari 2015 - 21:55

    Cor:

    Haha machtig wat een enthousiasme!! leuk om te lêzen!
    Ga zo door!

    Krij no al sin oan myn houliksreis!

    Groeten ut Harich

  • 04 Februari 2015 - 07:56

    Jellie De Boer:

    leuk verslag bertina ik kan nu zo weer even naar nieuw zeeland lekker warm en veel te beleven!!!
    het is hier maar triest en koud .
    leuke foto,s ik heb ze allemaal even bekeken nou groetjes aan Albert ,Dennis en Gretinnis we horen wel weer!!!!!!!!

  • 04 Februari 2015 - 20:54

    Mem:

    Nou bertina je hebt er een prachtig verhaal van gemaakt ja wat was het een belevenis bij jou geweldig ,jammer dat de tijd zo snel ging maar we kunnen het in ieder geval er nu over hebben hoe het bij jou is .En prachtige foto s heb je er bij gezet .

  • 10 Februari 2015 - 21:32

    Aukje Tjepkema:

    Hoi Bertina,

    Wat weer geweldige belevenissen en mooie foto's! En hartstikke leuk dat je mem nu bij je is geweest!

    Groetjes Aukje

  • 11 Februari 2015 - 21:58

    Anke:

    Woww ik moest er echt even voor gaan zitten maar wat een avontuur!!! En mega veel foto's leuk om te zien, vind de foto's rondom de watervallen erg mooi ;) Zal nu wel weer wennen zijn nu mem weer weg is, we moeten maar gauw weer skypen kan ik dit keer mooi naar je avonturen luisteren ;)

    Dikke tut Anke

  • 19 Februari 2015 - 21:19

    Fam Oosterveld:

    Hoi Bertina,

    Hier even een reactie van de spagettiemakers.
    Wat leuk dat je ons een kaartje stuurde.
    Hier is alles nog bij het oude, Het is leuk om te lezen , wat jij allemaal beleeft.
    Als je weer in Duitlsland komt, kun je nog wel een keer weer komen spagettie eten.

    Groetjes Fam Oosterveld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 40387

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: