September/Oktober!;) - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu September/Oktober!;) - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

September/Oktober!;)

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

09 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Halloooo iedereen!!:)

De titels worden er niet creatiever op maar het is alweer tijd voor een verhaaltje!:D

Wat heb ik de afgelopen tijd nou eigenlijk allemaal gedaan? Goeie vraag het gaat allemaal gewoon en het werk gaat lekker. Nieuwe dingen geleerd ja vast. Uhm even denken... Oh ja ik heb voor het eerst een koe geholpen met afkalven, best lastig en ik moest me weer even over alles heen zetten dan heb je ook wat. Al vond ik het wel lastig want het koppie was er al uit en die moest ik eerst terug zien te krijgen en daarna de pootjes er bij zoeken... Helaas het kalf was al dood. Ik heb het er wel zelf af gekregen!! Yeah:) Ook help ik nu vaak mee de 'Lame cows' (kreupele of net afgekalfde of aandachts koeien) te melken. Niet heel spannend maar wel interressant. Zo leer ik wat meer over welke medicijnen waar voor gebruikt worden etc.

Verder zijn we druk bezig met het toppen, maaien voor de koeien uit dus, en de gewoon alledaagse bezigheden. Ook is er gekuild ik geloof zo'n 30 ha van onze eigen farm en dan kwam er nog heel veel aangekochte kuil wat dus allemaal met grote trucks aan komt. Wel leuk om weer even te zien al weet ik natuurlijk wel hoe er word gehakseld;) Het toekomstige bouwland is nu bemest en word nu geploegd en helemaal klaar gemaakt. Tja soms best vreemd dat je dan vanuit Nederland allemaal foto's en verhalen krijgt dat ze druk zijn met de mais er afhalen..

Afgelopen weekend ben ik met Linda naar Matamata geweest naar een nieuw Italiaans restaurant echt heel gezellig en qua eten echt een feestje;) Wel eens leuk om dan de hort even op te gaan. Mijn vrije dagen zien er verder nog steeds beetje het zelfde uit. Bijtanken, omhangen, GTST kijken;) SKYPEN!! boek lezen en wat dingetjes regelen. Heerlijk. Zodra het nog mooier weer word ga ik echt wel weer de hort op en komen er nog veel meer mooie foto's maar ik vind het eerst zo wel prima.

Verder weinig nieuwtjes.. Heb een nieuwe laptop gekocht, morgen gaan Albert, Linda en Ik om een nieuwe auto uit en waarschijnlijk komen er in December, Januari visite vanuit Nederland! Ik kijk er naar uit:) Oh ja en ik heb bedacht straks een filmpje te maken van mijn dag indeling van de omgeving etc. Wacht nog op iets mooier weer maar dan zien jullie dat ook wel verschijnen:)
Jullie nog nieuwtjes? Laat het achter;) Vind ik namelijk ook wel leuk..

Liefs

P.s Ik krijg vaak de vraag wat mijn adres nu eigenlijk is dus hier komt ie nogmaals:
Bertina Kuiper
104 Clothier Road
RD 2
Te Aroha 3392

  • 09 Oktober 2014 - 07:34

    Johanna:

    Hee meid!
    Leuk vd week geskypt te hebben.
    Wanneer komen er foto's?

  • 09 Oktober 2014 - 07:36

    Johanna:

    Hihi de smileys doen t niet.

    Xxx

  • 09 Oktober 2014 - 08:58

    Gerdien:

    Hoi Bertina, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om je verhaal te lezen!

  • 09 Oktober 2014 - 09:06

    Marike:

    Hey meid,

    mooi dat het z'n gangetje gaat, want dat betekent dat je het wel naar je zin hebt, denk ik. Nieuwtjes, tsja..wij hebben er nog wel 1..in april verwachten Klaas en ik een kleine..hihi! Het gaat goed met me, ben vandaag 13 weken ;)

    Jij nog maar lekker genieten daar, met name van het mooie weer, want hier is de herfst wel echt ingetreden.

    Liefs Marike

  • 09 Oktober 2014 - 10:41

    Aukje:

    ha frou, siet der al op te wachtsjen, al hiene we juster ek krek skyped it is altyd leuk om efkes ferhaal te lesen.

    Hendrik het juster nei us skypen foart dyn filmpke wer opsocht, Tina wiet? ja heeel wiet, hahah machtig.
    Hy frege wanneer ast wer komst? ik ha mar sein dat we wachtsje op t goeie lot. Keapje? freege er? Ja. Topperke.

    Mar goed fjirder gjin neis, o ja t hynder is wer thus bei de buren dus sil t wykein poging dwan om te riden, ast nei sneon dus niks mear fan my jearst dan lis ik iene kreukels.......

    leafs

  • 09 Oktober 2014 - 10:46

    Bertina:

    Hoi Volgers! Leuk jullie reacties.. Ik ben er gek op hihi... Buurfrou Gerdien ik zit hier goed te plek ja:) Klaas en Marike! Super nieuws Gefeliciteerd:) Aukje: Ik hoop nog weer wat van je te horen en dat de kreukels mee vallen, het lot is gekocht trouwens;)

  • 09 Oktober 2014 - 11:07

    Aukje:

    foardat ik opstap ha we nog efkes contact. enne Hendrik wit ek bijna wol hoe at t wurket dus die nimt wol contact mei dy op. Ja wy ha ek lot!
    trusten

  • 09 Oktober 2014 - 14:12

    Ilse:

    Top Bertina om op de hichte te blieuwen! Fyn dat it alleger z'n gangetje gjit en dast it nei dyn sin hest! Hjearde idd al dat besoek soedest krije, leuk! Kist der moai nei ut sjen! Lekker geniete der en we hjeare wol werris! xxx

  • 10 Oktober 2014 - 00:31

    Jitse:

    Reactie

  • 10 Oktober 2014 - 11:03

    Irene:

    Hey Bertina,
    Wat leuk wat fan dy te hjerren, do vermakkest dy der wol wer sa te lêsen, top!!! Lekker geniete hjer! Neis...?! Euh....noch 2 nachtjes en dan solle Jappie en ik foar in lytse 3 wieken nei Vietnam op fekansje... ik fien t wol n bietsje spannend, mar had der wol n hiel soad nocht oan! Lekker backpacke op e bonnefooi... we ha wol wat in planning, mar sjoche wol wer at we teruchte komme ;-)

    We hjerre wol werris!
    Groetsjes Irene

  • 11 Oktober 2014 - 01:47

    Jitse:

    Heey nou even een serieuse reactie

  • 11 Oktober 2014 - 01:59

    Jitse:

    Der gong eejm wot verkeerd tocht ik
    Maar leuk verhaaltsje wer altied wer leuk
    Om te leazen en ik zit nou al te wachtsjen op
    Dien volgende verhaal

  • 12 Oktober 2014 - 12:17

    Aukje Tj.:

    Hoi Bertina,
    Leuk om te lezen waar je zoal mee bezig bent. Succes daar met alles!
    groetjes Aukje

  • 13 Oktober 2014 - 11:42

    Ilse Postma:

    He Bertina,
    Leuk om dyn verhaal wer ff te lesen en leuke foto's ek! Beach en cocktails, nix mis mei!! Folle plesier, werkse en relaxe op 'e tiid! Have fun!!

  • 17 Oktober 2014 - 21:49

    Sander:

    He hoi
    Ik ben begonnen met lezen
    Beter laat dan nooit toch?

  • 24 Oktober 2014 - 19:47

    Bertina B:

    Hey Tien,
    nou die cocktails sjogge der net ferkeard ut!!
    Leuk om ff te lezen.Jir is ek alles goed.Hoop ast die der wat vermakkest.
    Mei de bern ek alles ok.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: