Oktober/November;) - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu Oktober/November;) - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

Oktober/November;)

Blijf op de hoogte en volg Bertina

02 November 2014 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Jieeehaaa weer een verhaaltje!!:D

Tegenwoordig schrijf ik maar op een kladblokje wat ik afgelopen tijd weer heb uitgevonden, anders zit ik zo lang na te denken wat ik ga schrijven;)

Zo zijn we op 13 Oktober naar een koeien veiling geweest @ Cambridge, echt heel erg leuk omdat nou eens in het echt mee te mogen maken, 2 veiling meesters op een klein podiumpje en her en der wat mensen die die eventuele bieders in de gaten houden, of ze ook een een knikje, knipoog of iets geven. Want blijkbaar moet zo iets heel sneaky?:S Het waren ook wel echt mooie koeien, waarvan sommige koeien gewoon voor 16000 dollar weg gingen of kalfjes voor 5 of 6000 dollar! Voor de 'kenners' het waren koeien die van de Nieuw Zeelands nummer 1 stier komen Pukeroa TGM Manzello!

Die zaterdag daarna ben ik met Siegrit, Susanne en Kitty naar de Equidays in Hamilton geweest. Dat is echt iets voor de paardenliefhebbers, niet dat ik dat echt heel erg ben maar het was een een zeer geslaagde dag met allerlei paardenshow's en trainingen van bekende paarden mensen! Siegrit en ik konden ook nog even als echt vip lid door en mochten bij de Hyundai stand eten en drinken..:D Leuk!

Natuurlijk gebeurt er ook nog wel het een en ander op de farm, vanaf 10 oktober zijn we gestopt met de koe kalfjes aanhouden, dat waren de laatste koeien die bevrucht waren via inseminatie. Nu zijn de laatste koeien aan het afkalven ik denk misschien nog zo'n 80 koeien, deze zijn bevrucht zijn door de stier en dus zowel de stier als koe kalfjes gaan hiervan weg. Ook zijn er nog 4 Hereford koe kalfjes, deze mogen wel blijven en worden een tijdje opgefokt voor het vlees geloof ik...

De mais is ook ingezaaid 30 ha en zo'n 75 ha is aangekochte mais. In totaal 2000 ton droge stof (neem het me niet al te kwalijk als ik het verkeerd vertel..) Oftewel er komt straks nog mooi wat mais hiero!! Ik denk dat het nu zo'n 3 weken geleden is ingezaaid en de rijtjes zijn echt al heel erg duidelijk zichtbaar.. Tja het is hier dan ook wel echt mooi mais weer, mooi weer met inzaaien, regen als het klaar is en dan weer mooi zonnig weer daar wil het wel van groeien!

Ook kwam Siegrit haar mooie spreuk weer van pas.. Het was namelijk weer tijd om van iemand afscheid te nemen, dit keer van Wigle. We zijn met z'n allen van de farm naar Matamata naar de Italiaan uit eten geweest en zijn met een hele ploeg wezen Raften!!

Ook is er weer gekuild, veel kuil aangekocht en zelf nog wat. Ben ik met Linda uit eten geweest het eten was dit keer niet een mega succes maar het was weer gezellig. En ja Linda vraagt altijd zo mooi wat ons geluksmomentje van de dag is... Soms sta je er niet heel erg bij stil en kun je na een prima dag eigenlijk niks bedenken, maar gisteren had ik echt een mega geluksmoment!!!! Ik heb namelijk voor het eerst een koe een melkziekte infuus gegeven, jaja even over mijn naalden fobie heen stappen, niet teveel nadenken maar doen en dan lukt het me ook nog. Tja ik had het Wigle en Andre nu zovaak zien dat ik vond dat ik dat zelf ook wel kon, na 2x prikken had ik raak. Als tip kreeg mee de koe de volgende keer weer even beetje overeind te zetten. Dit had ik ook geprobeerd alleen lukte het niet echt dus ik dacht komt met paar minuten wel terug. Waarop Andre zei dat ik dan de volgende keer maar even om hulp moet roepen want ik moest me wel realiseren dat voor sommige dingen je gewoon man (krachtpatser) moet zijn.. Hmmm dan wil ik dat natuurlijk ook graag kunnen! Die middag heb ik nog een kans gekregen, ik was namelijk bij de kalfjes en zag een koe bij de 'lame cows' lang uit liggen en als een malle aan het schoppen dus ik er heen om te kijken wat er was. Ik moest wachten op Andre die met een infuus zou komen en onder tussen heb ik geprobeerd die koe overeind te krijgen, en ja na een paar keer onder uit te gaan in de 'stront' een paar keer flink balen en foeteren dat ik niet heel graag onder wil doen voor de jongens is het me dan toch gelukt!! Oh my god wat was dat een vet geluks moment!!:D'

's avonds ben ik met Linda in Te Aroha uit eten geweest, al was het eten niet helemaal geweldig, we hebben ons toch weer prima vermaakt!!

Vanavond met z'n allen bbqen en dan nog lekker 2 dagen vrij. Heerlijk:D

Er is trouwens nog meer goed nieuws! Mien geniale mem en Sybren en Jellie de boer komen hier van 7 tot 27 januari en dan komt Annica hier van 28 Februari tot 19 Maart de boel onveilig maken!! Leuk ik heb der zin in:D

Hier ga ik het eerst maar weer bij laten!

Mochten jullie nog nieuws, mooie verhalen of sterke roddels hebben, laat het achter!

De groetjes!

  • 02 November 2014 - 19:00

    Marike :

    Ha Bertje,
    Weer een heel verhaal,leuk om te lezen! en wat super dat je volgend jaar bezoek krijgt, fijn zeg! lekker genieten v d omslag qua weer. Het valt hier nog mee maar jij krijgt bijna zomer, heerlijk hoor!
    xx Marike en Klaad

  • 02 November 2014 - 19:47

    Cindy:

    eeeeey zus wat een verhaal leuk om te lezen en de foto's te bekijken wat een avontuur daar. nog 241 nachtjes en dan kan het weer dat we je ophalen van schiphol en het huis hebben versierd dat je weer thuis bent ik kijk er nu al naar uit. maar jij eert nog maar even genieten en hard aan het werk daar. en we Skype binnenkort snel weer even of appe.


    Dikke tuuut van my dien suske

  • 02 November 2014 - 19:49

    Aukje:

    He topper,
    leukleukleuk wat goeie oerwinning fan dy! Doch t dy net nei, tink dat myn naaldenangst derfoar te grut is! Enne do dochtst net under foar de mannen!!sjoch it heeeeeeeel follleeeee mannen (ek mei kracht) nog net dwan hjer

    toch wol frjemd hjer dast do oer t maissjidsjen fertelst terwijl wij de mais krek oane bult ha. Kuile gebeurt hjir ek nog wol mar das foaral noodzakelijk omdat it gers oars te lang de winter ien gjit.
    Wytse is hjoed nog drok ien Denemarken west, at t goed is komt er moarn wer thus.

    No we skype snel wer

    toedels xxxx

  • 02 November 2014 - 19:53

    Jellie De Boer:

    Leuk hè komen we zomaar helemaal naar nieuw zeeland wie had dat nauw verwacht nou ik niet hoor.leuk wat je de afgelopen tijd allemaal beleefd hebt nou gr sybren en jellie

  • 02 November 2014 - 20:16

    Ymiekuiper:

    Mooi verhaal van jou bertina , en het schiet straks lekker op- als wij jou kant op komen wel een heel avontuur maar we gaan er voor liefs mem en dikke tuut

  • 08 November 2014 - 17:04

    Ilse Postma:

    Bertina!
    Leuk wer ff te lesen wat ast allegaar bij it ein hest! Goed besig!! Have fun! Groetnis, cursus- matties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: