Een protte lyts spul, en avontuur! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu Een protte lyts spul, en avontuur! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

Een protte lyts spul, en avontuur!

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

06 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Wer even een update fanut Nij Seelan!

Drachtigheids controle op de Farm, over een periode van 6 weken proberen ze alle koeien te insemeneren, dus dat betekend ook dat je alle koeien in 1 keer gaat controleren. De koe die het langst drachtig was, was 85 dagen en die het kortst drachtig was kon worden bekeken met 40 dagen. Er komt dan iemand langs en die scant ze dan 1 voor 1. Sytske schrijft de koe nummers in haar boek en Robin vertelt dan hoelang de koe drachtig is, met deze dagen zetten we ze dan droog zodat ze niet onnodig lang droog hoeven staan. In Nieuw Zeeland zijn ze gewend alles in een keer droog te zetten. Er lopen ook nog 2 werkers rond die de koeien ophalen zodat Robin mooi door kan gaan. 700 koeien gescant in 4 uur tijd! Voor Sytske is dit wel even flink aanpoten dus mocht ik weer even met de kids spelen.

Vrijdag 19 Januari
Vanavond heb ik Jitse van ’t vliegveld gehaald voor mij de eerste keer echt in donker rijden dus wel een beetje zenuwachtig, en na nog wat telefonische ondersteuning van Sytske (omdat ik verdwaald was). Heb ik Jitse uit eindelijk toch weer gevonden.
De dag erna was ik ook nog vrij en Jitse ook dus zijn we samen op pad geweest, eerst even naar de Dutch shop en toen wezen touren, over enorme lange gravel wegen waarbij we soms dachten dat er geen eind aan zou komen. Wel vet om daar beetje rond te touren, ook kwamen we bij de stranden langs en we zijn nog bij een waterval geweest de eerste voor mij die ik hier heb gezien! Weer een leuk vrij weekend gehad.

Zaterdag op zondag nacht begon Karen de vrouw van Dylan (Fillipijnse stel) met de weeen dus dat was zondag al een spannende dag, de baby liet alleen behoorlijk op zich wachten, dinsdag middag eerst naar de Birth kliniek en dinsdag later rond 4 uur toch maar naar het ziekenhuis want het wilde niet vlotten, dinsdag op woensdag nacht is dan eindelijk een jongetje geboren. Elijah Zane. En na nog een dag en nacht in het ziekenhuis mochten ze beide weer naar huis. En er zijn ook nog 5 puppys bij hun geboren dus allemaal baby’s @ huize Dylan.

Sytske haar broer en schoonzus verwachtte ook elk moment een baby dus op voor Sytske opnieuw een spannende tijd en op 31-01-2013 is de Lytse Gerrit geboren, een neefje voor Arend, Jotineke en Marinke en Sytske voor het eerst tante van de Norel kant.

En ik ben er ook alweer op uitgeweest, vorige week maandag na een reis van dik 2 uur aangekomen in Whakatane waar ik met de dolfijnen en de zeehondjes zou gaan zwemmen. De wetsuit aan en toen op de boot de eerste deel van de reis was echt super! We mochten voor op de boot staan en daar gingen we met volle vaart door de hoge golven echt mega vet al kon m’n buik het niet allemaal aan en werd ik behoorlijk zeeziek. Na een tijdje wat varen gelukkig de zeehondjes gevonden en gingen we daar eerst mee zwemmen, ik kon niet geloven dat ik me beter ging voelen als ik en het water zou liggen maar ja ik wilde toch ook wel graag nog met ze zwemmen dus ook ik te water en het was echt heel erg leuk ik lag nog maar net in het water toen er al een zeehondje tegen me aan zwom en onder me door ging echt leuk om te zien. Ook konden we nog snorken dus ik kon alles mooi onder water bekijken. Wat een mooie vissen en wat een mooi gezicht die zeehondjes, ze keken je soms echt even in de ogen aan. Eenmaal op de boot was ik al snel weer zee ziek maar we zijn toch nog opzoek gegaan naar de dolfijnen, helaas konden we die niet vinden en dus na 5 uur stonden we gelukkig weer op het vaste land. Een warme douche en toen voelde ik mee ook weer aardig fit.

De dag daarna eerst fijn wezen Skype met Johan, Aukje, mem en mien suske, bere gezellig en weer aardig bijgepraat! Toen fijn wezen touren en slenteren bij de stranden langs, en ben ik in Waihi nog even bij de winkels geweest. Weer een super weekend!
Afgelopen week hebben we nog met Andre & Siegrit en hun familie wezen kleidow schieten, dan worden er schijfjes de lucht in geschoten en moet je proberen die te raken, na een paar keer geprobeerd had ik de hoop om er nog een te raken wel op gegeven. Later op de avond toch nog 1 keer proberen en ja hoor ik schoot er 2 raak! Helemaal trots want dat had ik nou niet verwacht.
Vrijdag hebben we nog een BBQ bij Andre & Siegrit gehad want na het weekend gingen hun familie weer richting Nederland. Een leuke avond maar een zeer kort nachtje dus ’t wie suver dreeg sneon.

En zondag ineens weer vrij gekregen en met hun en Jitse wezen raften! Ik keek er echt tegen op en ik heb op het punt gestaan om aftehaken maar achteraf echt super blij dat ik dat niet heb gedaan! Wat een super leuke ervaring was dat! Na een korte uitleg wat je allemaal moest doen als je van een waterval naar bedeneden zou gaan of uit de boot zou vallen, gingen we te water. Eerst even rustig peddelen en toen kwamen we de eerste kleine afdaling al tegen en dat ging goed toen nog 1 en toen de grote waterval van 7m hoog, tenminste dat zeiden ze maar ik geloof dat het met 4 a 5m ook wel ophield. We gingen allemaal koppie onder maar gelukkig is er niemand uitgevallen. Daarna zouden we nog karten maar dit was alleen een klein driftbaantje dus dat was niet echt heel spectaculair en zijn alleen Andre, Jitse en Lieuwe nog wezen racen. Toen met de hele groep uit eten en nog even borrelen..

Zo weer een heel verhaal! Tot de oare keer maar wer. Dan worden de verhaaltjes vanaf Strange Road 444 geschreven. Ik ga vanaf vrijdag bij Jitse en Willem Jan in wonen omdat de familie Boersma allemaal logees krijgen.


  • 06 Februari 2013 - 07:59

    Saskia:

    Wat maak je toch veel mee zeg.! Zo te horen vermaak je je goed.!ik zou graag ook even met je willen Skype alleen heb geen Skype adres van je.! En owja je hebt een nieuw adres? Aangezien je bijna jarig bent moet er natuurlijk vanaf hier een laartje op de bus naar jou toe.! Nou meisje hopelijk tot Skype dan kunnen we ff bijpraten.! Dikke tut van ons

  • 06 Februari 2013 - 08:54

    Cindy Kuiper:

    heey zusje

    wat een leuk verhaal en paar leuke foto's echt super dat je zoveel daar beleeft met de kinderen en op de boerderij hier in Elahuizen is het koud . en daar zit je dan met een bruin kleurtje ik wens je nog veel plezier en we horen wel weer

    dikke tut Cindy

  • 06 Februari 2013 - 09:42

    Geeske Hendriks:

    Wat weer een mooi verhaal! Super wat je allemaal beleefd! Mooie foto's!
    Je hebt het maar druk met alles.
    Nog veel plezier!

  • 06 Februari 2013 - 09:58

    Fam Terpstra ( Wijckel):

    Hoi Bertina, Jeetje wat een ervaringen allemaal. Zo te horen aan jouw verhalen beleef je heel veel dingen die je anders nooit meegemaakt had. geniet ervan dit kunnen ze je nooit weer afnemen. Groetjes van ons allen.

  • 06 Februari 2013 - 11:27

    Marike:

    Ja Bertina, het is nu officieel, ik ben echt heel erg jaloers, al die mooie fotos, verhalen en avonturen! Geweldig! Geniet nog maar lekker, het klinkt allemaal geweldig!! Ik wil ook weer!!!
    xx Marike (en van Klaas moet ik de groeten doen)

  • 06 Februari 2013 - 14:28

    Anke:

    Hey meid,

    Super leuke verhalen en wat heb je al een boel beleeft..... Ow en die foto in de roze overal op de moter super stoer!!! Ik geloof dat ik ook maar skype aan moet maken zodat we eens zo kunnen praten!!!

    Dikke tut fan mij

  • 06 Februari 2013 - 18:03

    Johanna :

    Hee Bert!
    Wat een belevenissen, klinkt erg leuk allemaal. Zo te lezen vermaak je je erg goed. Hoer gaat het ook goed, druk aan het werk. Hoorden dat de koeien bij Laagland al in de stal staan. Zullen er snel heen te kijken, leuk is dat!

    Nou meid houd je taai en lekker genieten daar!

    Liefs xxx

  • 08 Februari 2013 - 07:30

    Bertina:

    Yes alweer 7 reacties:D Dat is toch het leukste bijna aan een nieuw verhaaltje;)
    Voor diegene die mijn adres hebben het blijft bijna hetzelfde alleen Clothier rd 104 word nu Strange Road 444

    Bedankt voor alle reacties! Echt toppie

  • 10 Februari 2013 - 12:42

    Ymie:

    Hoi bertina.

    Dit is foar us ek mooi dost der wer even een verhaaltje op sest sa kenne we even de mooie foto s besjen en even op de higte bluwe wost by ut ein hest . Dot overaltje stiet die goed kest jir ek mooi oan ha ost wer by meindert oan ut wurk must . Don bist der wis fon dost opvolst (ek net gek) ik ha juster nog even mei een wurknimmer fon meindert op de dansvlier stien. Wont der wie toneel in oudegea. En disco silver draaide even ut plaatje fon normaal ,nou dot wiest wol dot is myn nummer.Fjirder wie ut echt gesellig ik hie te min tiid de joen vleeg om. Wij sjugge wer ut nei ut volgende verhaal must net sa lang mei wachtje jer gr mem

  • 10 Februari 2013 - 20:21

    Buuf Aukje:

    Hoi Bertina,

    Wat weer een prachtig verslag over wat je daar allemaal beleeft. Het is fijn om te lezen dat je ook allemaal leuke dingen doet in je vrijetijd,wat een belevenissen! geweldig. Dat had je niet meegemaakt als je hier was gebleven, dat pakt niemand je meer af! Ook leuk de foto`s die je er bij stuurt,wat is het daar mooi! Nou meid, wens je daar nog een hele mooie tijd toe, geniet ervan!

    lieve groetjes van je buuf


  • 10 Februari 2013 - 22:11

    Sybren:


    hey bertina

    al weer en super leuk verhaal mooie foto's om jaloers op te woorden
    je beleeft daar heel wat
    en kleine fillipijn en 5 jonge honden en zwemmen tussen de zeehonden
    het komt wel goed met je geniet er maar lekker van

    nou mied de groetjes sybren

  • 11 Februari 2013 - 13:21

    Elly :

    hallo bertina
    Ik lees dat de daar een geweldige tijd heb ,ik spreek nu even namens teake (bernefleur) hij mist jou nog
    steeds ,zou af en toe kom je weer om de hoek kijken in een verhaal van hem.zo ook laatst toen hadden we het over krokodillen en hij vroeg waar die waren ,ik zei ver weg in nieuw zeeland zie hij.
    Ja zei ik dan moet er wel een hek om heen anders eten ze bertina op .
    Voor al toen je net weg was ,wou hij ook regelmatig naar nieuw zeeland bij jou op bezoek ,hij heeft geen idee van de afstand .dus bij deze een dikke tut van teake en we hopen je weer in goede gezondheid terug te zien groetjes elly

  • 17 Februari 2013 - 12:53

    Anneke Van Der Veen:

    Hallo Bertina,
    Het is echt prachtig om te lezen hoe en wat je daar allemaal doet.
    Wat een indrukwekkende belevenis. En wie kan zeggen dat hij/zij een verjaardag in Australië viert? Nou wij never nooit, dat weet ik zeker.
    Wij wensen je alvast een hele fijne verjaardag, gezondheid en geluk.
    Groeten uit Oudemirdum, Sjouke, Anneke, Anna en Rinke van der Veen

  • 21 Februari 2013 - 11:42

    Foeke:

    Je zal wel lekker liggen slapen maar als je wakker word ben je wel jarig,daarom van harte gefeliciteerd met je verjaardag heb je dat ook maar eens meegemaakt n verjaardag in korte broek maak er maar n gezellig feesje van tot ziens bikkel

  • 21 Februari 2013 - 13:02

    YMIE:

    22 febr 22 jaar bijzonder van harte gefeliciteerd als je thuis bent drinken we er 1 op , doe nu je best om daar een feestje te bouwen daar de verjaardag vieren gebeurt nooit weer gr mem



  • 22 Februari 2013 - 08:54

    Tjitske:

    Hey Bertina,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in gezondheid erbij!! Wel heel bijzonder om je verjaardag daar helemaal te vieren, dat gebeurt je niet zomaar weer!!
    Het is echt leuk om jou verhalen te lezen met de mooie foto's erbij.
    Wat een belevenissen allemaal. Ik heb net nog de foto's gezien van Sita haar raften, die vond het ook super om een keer mee te maken.
    Maak er vanavond nog maar een gezellig feestje van metelkaar.

    Groeten Fam. Flapper

  • 01 Maart 2013 - 20:44

    Jan Huitema:

    Hoy Bertina efkes n pear rigeltsjes fan omke Jan ut Joure, t adres is fan myn vriendin omdat myn eigen laptop al 'n tyd kapot is doch ik t efkes op disse manier, juster by jim heit en mem op de ferjierdei west . ik hearde dast der no nog 'n goeje moanne wese silst en dan komt Johan der om nog 'n tyd fakansje te fieren.hjir giet 't allegjear wol goed. en ik hoop dast der nog 'n hiel fyne tyd ha moaist.dit pakke se dy net meer auw groeten en 'n dikke tut fan my en Bidani.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1226
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: