'T rint op 't ein... - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu 'T rint op 't ein... - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

'T rint op 't ein...

Door: Bertina Kuiper

Blijf op de hoogte en volg Bertina

01 April 2013 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Dan moet je gaan zitten voor een van je laatste verhaaltjes, echt een beetje onwerkelijk dat het zo snel is gegaan.. 17 November stapte ik in het vliegtuig en met een paar tranen nam ik van iedereen afscheid. Niet dat ik er geen zin in had juist wel maar dik 5 maand van huis dat is toch ook best wel lang.. Maar nu is het alweer 1 april en zit het er alweer bijna op. Nog maar 4 dagen werken en dan ben ik hier klaar.
Aankomende zaterdag nog lekker een dag vrij en zondag Johan van het vliegveld halen. En dan begint de vakantie officieel:)

De afgelopen dagen heb ik niet mega veel speciale uitjes gehad, maar ja het vorige verhaaltje bestond ook bijna alleen maar uit uitjes en leuke dingen etc..
Deze 2 weken gewoon veel gewerkt er is nog meer mais gekomen dus de afgelopen tijd heel veel maisbulten mogen bedekken.. Als ik de mannen mag geloven hebben we nu zo'n dikke 1000 ton mais!:D Ook moet het andere werk gewoon door gaan dus we hebben drukte zat. Maar ik doe het nog steeds met plezier al moet ik zeggen een paar korte nachtjes tussendoor maakt het op staan om 4.10 er niet gemakkelijker op. Gelukkig kan ik dan nu weer beetje bijtanken.

De brandweer is ook even op bezoek geweest en had ik het geluk dat die mannen even met mij wilden praten haha.. Het ging dan ook niet helemaal zoals hun graag wilde maar de chauffeur kon gelukkig nog lachen. Zo ging ik namelijk rond 2 uur de koeien ophalen en toen zag ik hun aankomen met zwaailicht en sirenes ik al druk aan het nadenken wat die nou hier moesten en hopen dat ze mij voorbij zouden rijden dus ging ik keurig in de berm staan. Maar helaas ze stopten. En riepen dat er ergens brand was en dat ik de stekken van het land moest openen. Syds Jan had namelijk de Rubish dump aangestoken dat is een groot 'dump'gat met allemaal troep ergens midden in een stuk land.
Voorheen stond er hoge mais omheen maar ja dat was nu net gehakseld. En dus viel het ook meteen op. Dat mensen hier een Rubish dump hebben is normaal maar die mag natuurlijk niet aangestoken worden als er een stookverbod is. Het is namelijk zo droog dat het dan wel even raar kan gaan. Ik was me verder van geen kwaad bewust en had dan ook niet heel veel haast om die stekken open te zetten aangezien Syds Jan zelf die rubish dump had aangestoken, en tja je mag toch denken dat als de baas het zelf doet het ook wel goed zal zijn;) Nou niet dus de brandweer kwam wel even blussen en die riep maar tegen mij dat ik de hekken moest openen van het land en ik deed niks hhaaha omdat ik echt niet begreep wat die lui wilden. Uiteindelijk kwam Syds jan erbij en toen hebben ze het toch maar netjes geblust. Achteraf konden de mannen er wel om lachen..

Ook hebben we weer een aantal feestjes gehad, Arend is 3 jaar geworden en best in het zonnetje gezet, wat heeft 't mantsje mooie cadeaus gekregen en wat was hij er 'wiis' mee.
En donderdag hebben we een BBQ gehad met de Familie Boersma Willem, Jitse, Dylan en Karen en Andre en Siegrit. Een soort van mini oogstfeest. Bere gezellig!

Gisteren ben ik nog met Sytske, Arend, Jotineke en Marinke naar de speeltuin geweest wat ook erg leuk was. De kinderen lekker spelen, Sytske en ik vooral kletsen en natuurlijk op de schommel!

En vanmiddag met de familie naar 't strand:)

Zo dit keer een kort en niet erg spectaculair verhaaltje. Zodra Johan komt zal ik wel niet veel tijd hebben om nog een verhaaltje te gaan schrijven aangezien ik dan ook niet veel op internet kan maar ik zal uiteraard mijn best doen om een mooi verhaaltje te schrijven en vooral weer mooie foto's te plaatsen.!

Iedereen bedankt dat jullie elke keer mijn verhaaltje hebben gelezen en vooral bedankt voor alle reacties! Dat was toch elke keer wel het allerleukste:)

  • 01 April 2013 - 09:14

    Liesbeth:

    Hey Bertina,

    Inderdaad nu loopt je "avontuur"op het ein.Sorry Fries schrijven lukt me niet.
    En wat is het snel gegaan.
    Nu "moeten "wij een paar weken zonder Johan,zal ook best zwaar voor ons worden .
    We gunnen jullie samen nog een paar geweldige weken,geniet ervan!!

    Groeten Carl en Liesbeth.

  • 01 April 2013 - 10:50

    Sybren En Jellie:

    Nou, hele fijne vakantie samen met johan he doe vooral veel leuke dingen want je komt niet elke dag in zon ver land.
    Nou pas op jezelf en groetjes van ons allemaal

  • 01 April 2013 - 12:17

    Cor:

    He Bertina!

    Ik sil ik noch mar in reaksje sette, oars hjer ik aanst net iens bij de 'fanclub' wylst ik wol in trouwe folcher bin! En ik bin ek suver jaloers! Wat hast do in geweldige tiid der belibbe! Foaral die uitjes fan dij lykje mei ek geweldig om te dwaan! Allegear mooie erfaringen die't se die nooit wer ofnimme! En do der lekker yn de sinne oan't wurk, en wy hjir mei dubbele klean oan yn de kjeld wrotte! Nim die waarmte mar mei, want wy bin der hjir ik oan ta!
    Ast aanst werom bist must mar gauw ris del komme mei de foto's en ferhalen;)

    Folle plesier noch it letste eintsje!
    Tot snel (dat ken no hast sein wurde toch?!)

    Groeten Cor

  • 01 April 2013 - 12:33

    Johanna:

    Heey Bertje!
    Ja, het is erg snel gegaan, daar had ik het met jou moeder ook nog over.
    Lala heeft erg veel zin om jou kant op te komen.
    Geniet ervan! En we hopen jou de 30ste te zien op de boerderij. We organiseren (ivm koninginnedag) een leuk feest ;)
    xxx Joshi

  • 01 April 2013 - 12:42

    Karin Tolkamp:

    ha bertina,
    wat hebben we genoten van je reisverslag en de foto's,wat een geweldige ervaring zeg!!wij zaten div. al kwijlend achter de computer omdat het daar zo'n lekker weer was en wij hier zitten te kou kleumen.en nu lekker op holliday met johan,geniet er maar van.
    groetjes thuis van ons allemaal!!ronnie,koen,heike en karin tolkamp

  • 01 April 2013 - 18:49

    Ymie:

    Hoi bertina

    En sa ist ol wer 1 april en beslist gjin grap ,nog een wike en johan is by dy. Prachtig wot een ervaring foar jim beide ,juster joen wie johan jer we hebbe even sitten te iten ,now hy hat der een soad sin oan.
    Even bekomme en don ken jim der tegeare op ut en foar dost ut wist steane wy ol wer op schiphol om jim
    op te wachtsjen.
    Een hele mooie tiid tawinske fo
    ar jim gr en dkke tuut mem,

  • 01 April 2013 - 19:00

    Hiltje Terpstra:

    Hoi Bertina, Jeetje wat giet de tiid dan ek hurd. It is oars mar krekt liden dast fuort gien bist mar ja do hiest der doe wol sin yn. No genietsje noch mar efkes fan dit leste skofke dit hast mar dien.
    Groetnis fan de Terpstra's ût Wijckel

  • 02 April 2013 - 11:07

    Fam. Boersma!!:

    Leuk ferhaal frou.
    Ja mon, is 't avontuur straks olwer foarbij, mar wat hest een soad beleefd. Ik wit nog heel goed dat tante Tsjitske freege ot wij ik plak foar dy hienen! Ik bin heel benijd nei 't album wat ost hjir fan oerhaldst. Yn elk gefol mei mooie ferhalen en super mooie foto's mei pronkjes fan bern dr yn ( mei ik wol sizze os grutske mem toch!!!!)
    Hey tot moarn en ik wit net ot Johan dit least mar oars olfest een goeie reis en we fiene 't leuk om ik mei dy kennis te meitsjen! Arend het 't dr ol een skoft oer dast straks komst!
    Groeten fan Arend, Jotineke, Marinke, Syds Jan en Syts.

  • 02 April 2013 - 12:18

    Anke:

    Hey meid,

    Wat spannend Johan komt bijna...... Het ging echt heel snel voorbij over een paar weekjes zien we elkaar weer en kunnen we lekker weer bij praten! Succes nog de laatste dagen om te werken, en misschien spreken we elkaar nog wel ff op skype.... ;)

    Dikke tut mij

  • 02 April 2013 - 21:22

    Aukje:

    He wat is t inderdaad snel gongen, skofke lien hiene we nog personeelsfeesie en hiene we t der nog oer dast foart soedest en dat Johan miskien komme soe ensa. Dat liket nog net salang lien!! en no sit t der alwer bijna op foar dy. Mar wat sil t heerlijk wese om efkes lekker mei Johan fakansje te halden en dat er efkes sjen kist wer ast west bist. Dat praat ek makkelijker, want wy lese dyn ferhalen wol mar je kinne je der hjir noait echt n heele goeie foarstelling fan meitsje hoe at it echt is

    No geniet der nog mar lekker efkes fan.

    leafs Auk

  • 03 April 2013 - 09:06

    Gerrit En Jotineke:

    Hoi Bertina,

    It liket noch mar koartlyn dat wy by dy wienen foardast nei Nij Selân soest. Dyn wurktiid sit der al hast wer op en no noch op fakânsje mei Johan. Bedankt foar dyn ferhaaltsjes en foaral ek foar de foto's werop wy ûnder oaren dyn avontoeren mei Arend, Jotineke en Marinke folgje koenen.
    Noch in hiele fijne tiid tegearre tawinske en oant sjen.

    Groetnis fan Gerrit en Jotineke, pake en beppe fan it jonge steltsje.

  • 03 April 2013 - 09:15

    Bertina En Fam:

    Hee Tientje,

    Ja ,het aftellen is begonnen.Is inderdaad snel gegaan.Zondag komt Johan alweer .
    Geniet er nog maar even lekker van en van de warmte,want het is hier soms nog enorm koud.
    Toevallig schijnt het zonnetje nu.Gisteren was het ook zonnig en toen dachten Elina en Lotte dat het tijd was om te picknicken ,want dat hadden ze een hele tijd niet gedaan.Moet altijd doorgaan.Dus daar zaten de 2 dames in de tuin op een kleed bij 5 graden boven nul.Maar wel in het zonnetje.haha.
    Hoop dat jullie nog heel veel dingen gaan bekijken en enjoy!!!!!!!!

    Dikke tût fan us allegear!!!!!

  • 03 April 2013 - 18:58

    Aukje:

    Hoi Bertina,

    De tijd daar loopt inderdaad naar het eind. Nog een paar dagen werken en dan zit het werk erop.
    En dan eindelijk is het zover dat Johan komt. Wens jullie samen nog een mooie vakantie toe en tot gauw op de Buorren!

    Lieve groetjes van je buuf

  • 03 April 2013 - 19:36

    Grytsje:

    Hoi Bertina, in al die maanden hebben wij jou 'gevolgd' via de verhalen en foto's. Wij wensen jou samen met Johan een hele fijne vakantie en toe! Het ga jullie goed en oant sjen.

  • 03 April 2013 - 21:59

    Jitse:

    eey bertina,

    wear een mooi verhaaltsje jer sa ot we fon dy went wienen;)

    nog 1 dei en don lekker vakantie viere;)
    jammer dost aant fjot gjist,
    we zille die jir allegjer misse...!!

    nog veel plezier deze laatse dagen in Nieuw-Zeeland ;)

    groetjes jitse...


  • 04 April 2013 - 08:08

    Tjitske:

    Hey Bertina,

    It rint op't ein....wat is it snel gien! Prachtich dat wij mei geniete koene fan dyn moaie ferhalen en foto's.
    Komst straks mar gauris del!
    Mar earst noch mar lekker geniete fan dyn fekânsje mei Johan! Folle plesier tegearre!
    Doch se de groeten der mar.

    It gjit jim goed!
    Gr. Fam. Flapper

  • 09 April 2013 - 22:33

    Ranjana:

    Hey Bertina,

    De tijd vliegt voorbij je komt inderdaad bijna alweer terug. Nou heel veel plezier samen met Johan. En neem je de zon mee terug naar Nederland?

    Liefs Ranjana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: