Actie! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu Actie! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

Actie!

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

09 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Zoo vanuit mijn luie stoel, met Tietie 't huntsje op schoot en buiten super mooi weer, eerst maar weer een verhaaltje schrijven. De tijd vliegt behoorlijk snel om want ik had me dan nog zo voorgenomen om niet zo lang te wachten maar dat is al niet gelukt. Het zal wel een flink verhaaltje worden want ik heb me toch veel dingen beleefd!!

8 Februari:
Vandaag was het dan zover de 'grote' verhuizing van Clothier Rd naar Jitse en Willem's huis op Strangeroad 444 Wel 5 minuten van mijn vertrouwde plekje. Maar goed ik zag er toch wel een beetje tegen op dus na de koffer in pakken de kamer gepoetst en nog beetje blijven hangen en toen uit eindeljik maar op naar m'n nieuwe stekje.. de eerste dag was het allemaal nog wat onwennig en voelde ik me niet helemaal op mn plekje maar ik heb het nu echt best naar 't zin.

's avonds zijn we met z'n allen op stap gegaan Willem Jan, Andre, Jitse en ik. Op naar Tauranga ik geloof een dik uur rijden ongeveer, onderweg had Jitse niet heel veel geluk aangezien meneer te snel reed en we werden aangehouden door de politie en wel met zwaai lichten en sirenes en al want ja van zo'n luxe stop teken hebben ze hier nog niet gehoord. Dus een beste bekeuring rijker gingen we verden.
En het was Jitse z'n geluksdag al niet helemaal aangezien hij de avond er voor was vergeten uit te voeren voor de koeien die 's nachts weer op het voerpad gaan en dus ook geen stekken en draden dicht had gedaan en Syds Jan en ik waren vergeten de oudere groep koeien op te sluiten dus die hadden ook vrije loop, met als gevolg dat Jitse om 4.15 bij ons voor de deur stond dat alle koeien echt overal liepen. Snel wat kleren aan en actie dus.. Ook Jitse deed z'n best om nog snel wat koeien uit het mais land te jagen maar zo zeggen ze maar weer haastige spoed is zelden goed. Want ja daar stond een koe lekker te vreten van de mais en Jitse liep er met volle vaart bij op.. hahahaha.. Gelukkig hebben we ze allemaal weer gevonden, en kon ik weer naar bed en gingen de mannen melken. En alle koeien uitzoeken omdat de jonge groep koeien gemixed was met de oude groep. Uiteindelijk is alles weer goed gekomen:)

9 Februari:
Na het eerste iet wat korte nachtje achter de rug te hebben in mijn nieuwe bed er lekker op vandaag. Ik was niet heel erg fit na 't avondje flink stappen en had ook geen stem meer over maar toch maar op naar Rotaruoa om daar een tocht van 3 uur te hebben door de bossen met onderweg allemaal hoge/lange kabelbanen!
Eerst een stukje wandelen en kregen we allemaal zo'n mooi 'apepakje' aan. Toen nog even uitleg hoe we van de kabelbanen moesten gaan en dat er soms best wel hele hoge tussen zitten en dan gaan met die banaan.. Ik heb eerst de anderen maar voor laten gaan zodat ik nog even kon uitstellen maar na de eerste kabelbaan was ik ook om wat was dat vet zeg..

En ja dan is het vrije weekend alweer voorbij en moet er weer gewerkt worden. Op het moment is het niet mega druk omdat we niet meer gras maaien voor de koeien want het is hier nu echt heel droog en er groeit echt bijna niks meer dus dat scheelt heel wat werk. Dus om 4.30 uur melken dan om Breakfast en dan voerpad schuiven draadjes verzetten koeien weer op het voerpad laten, Lunch en weer koeien melken. Dat is mijn dag zo ongeveer.

16 februari:
Vandaag weer een vrije dag omdat er een Rodeo is. Eigenlijk is het Jitse zijn vrije weekend maar hij wilde wel ruilen en zo kon ik mooi dus met de familie Boersma mee op stap. Aangekomen bij de Rodeo met waren daar nog veel meer bekenden, een gezellige boel dus met weer vreselijk mooi weer:D Gesetteld en wel konden we allemaal genieten van een sapje een praatje en de geweldige Rodeo echt zo leuk om een keer in het echt te zien al vond ik het niet zo spectaculair dat ze met paard en een echte cowboy/cowgirl om een paar tonnen ging racen en dan kijken wie het snelst is. Maar het was echt mega heftig toen ze echt op de stieren gingen rijden. Echt Bull rijden dus.. en dat ging er best aan toe sommigen liepen niet zo hele snel meer wanneer ze er eenmaal waren af gevallen maar gelukkig geen erge ongelukkig. Ook gingen ze nog met 2 paarden en cowboys kalveren vangen..
Ik kan er nog heel veel over schrijven maar ik kan wel zeggen het was gewoon een super leuke dag!!

22 Februari:
Vandaag moest ik gewoon werken maar toch was het ook een beetje feest want ik was jarig! Alweer 22 jaar en gevierd in Nieuw Zeeland, wie kan dat nou zeggen.. Eerst melken, toen voerpad schuiven en tussen de middag snel taaarten bakken en toetje gemaakt want 's avonds kreeg dan toch nog wat bezoek en voelde ik me pas echt jarig! Met Andre & Siegrit en Andre zijn ouders en de hele familie Boersma buiten bij de pickniktafel lekker Macaroni gegeten.. Ik voelde me echt jarig en kreeg ook nog cadeautjes, van Jitse een waardebon van de spa, met een massage bon erbij.. dat wordt een lekker relax dagje dus. En van Sydsjan en Sytske een pandora kraaltje met een teken van Nieuw zeeland erin en nog lekkere chocolaatjes en de kids hadden een mooie tekening gemaakt. En van Andre en Siegrit en de fam een leuk sjaaltje:D

23 Februari:
Vandaag lekker wel vrij en kon ik bijkomen van 't feestje niet dat het heel laat was geworden maar ik was wel even toe aan bijslapen:) Op het moment is het wel weer wat drukker op het werk, Willem Jan heeft 4 weken vakantie, en er worden allemaal kalfjes geboren. Wat ik opzich heel leuk vind want nu heb ik er weer een vaste taak bij na het melken de kalfjes melk geven. Vind ik echt heel leuk om te toen tenminste als ze drinken natuurlijk.. Zo moest ik ook een aantal keren kalfjes met de sonde geven en dat is toch echt niet mijn ding.. Nadat Syds Jan 't voor had gedaan was ik aan de beurt, en na een aantal keren geprobeerd te hebben zag ik het gewoon echt niet meer zitten dus met een paar tranen lichter en Syds Jan die vond dat ik het moest doorzetten heb ik het toch met trillende handjes voor elkaar gekregen. En al kon ik Syds jan die dag wel schieten, dankzij hem kan ik het nu toch en dat is toch super!:D Al zal het nooit echt mijn hobby worden.. Ook mag ik nu de wat oudere kalveren voeren er groeit namelijk echt geen gras meer dus voeren we er al een tijdje kuil bij.. en nog iets van mineralen geloof ik maar weet niet precies hoe dat heet..

En nu naar weer een aantal dagen weer lekker vrij... Afgelopen week behoorlijk drukke week gehad! Met Herdtest (melkcontrole) en de mais ging er deze week af dus drukte zat. Eerst moest er nog een flinke kuilbult uit de sleufsilo gereden worden zodat daar de mais in kan die straks nog word geleverd dus een en al drukte en bulten bedekken.. En toen de mais eraf dat doen ze hier vooral met trucks maar dat kan ook wel aangezien het land nu kurkdroog is. Helaas mocht ik zelf niet mee rijden dan was het feest wel helemaal compleet geweest maar ik ben wel als bijrijdsters mee geweest. Eerst op de truck en later op de chopper (hakselaar) en het was nog gezellig ook.. Dat Engels leert wel:) En een flinke maisbult is het geworden!!
Tussendoor hadden we dus nog Herdtest dus het was wel even flink aanpoten maar alles is goed gekomen en de bult is al weer onder 't kleed.
Vrijdag ochtend moest ik nog even werken 2 uurtjes om mee te helpen de laatste banden erop te leggen en nu heb ik dus lekker vrij.. Vrijdag avond zijn we bij Andre en Siegrit geweest want Siegrit was jarig, een leuk feestje met lekker gebarbequed. Weer een gezellige avond.

Vandaag ultieme niks doe dag! Maar dat bevalt hier prima beetje verhaaltje schrijven, foto's bekijken en uploaden. En nog wat Skype! Nou wat wil je nog meer:)

Oant 't volgende verhaaltsje!

  • 09 Maart 2013 - 02:51

    Aukje:

    He Bettina,
    wat wer n ferhaal! Super dast safolle meimakkest. En heel frjemd om te leasen dat de mais der of is, Hjir binne we krek wer begongen te jarjen en halde de ljippen de kont nog ticht omdat te kald is.........

    nog efkes fanke dan komt dyn mantsje dy opsiekjen/opheljen!!!! lekker geniete

  • 09 Maart 2013 - 06:21

    Fam. Boersma!!!:

    Hey frou, dat is wer een JOTTUM verhaal ( wol een bietsje raar praat oer myn montsje mar ja, dr komt een dei dan bist hem dankbaar!!!!!!!!!!!!) Leuke foto's ik.
    Ja, soms heb je self net heal yn de gaten wat hjir ollegear te beleven is!!
    Nog 4 wiekjes en dan kest echt op fakansje en dan sjust nog folle mear!!!!
    Tot moarn

    Oh en beste minsken dy dit ferhaal ollegear lezen he: Ot jim no es even ollegear een lytse reactie achterlitte dan wit Bertina ik wie har 'fanclub' is!!! Dus bij disse: TYPE!!!!

  • 09 Maart 2013 - 07:43

    Judith:

    Hey meid!
    Wat een avontuur zeg, geweldig om te lezen, nog even genieten daar voor je het weet is het voorbij......
    Groeten Judith.

  • 09 Maart 2013 - 09:26

    Johan:

    Heey topperr!!
    Tjonge idd wat n ferhaal! soms nog wol n bietsie puzzelje om t te lesen ;)
    En toppie foto's! ik ken sa wol sjen dat de macaroni lekker wie op de veranda :) machtig siz sok moai waar!
    Haha en wat sille jo gilt hawwe ien die rubber boat :p! mar stoer jer! Geniet er nog maar even lekker van!
    see / skype u soon!

    Dikke kuzz

  • 09 Maart 2013 - 12:11

    Je Weet Wel...:

    Heej topper!

    Nou ik bin krekt wekker en ha metien lezzen... Eigenlijks hiene we dit ek ol beskypet.. Haha...
    Mar dat makket niks ut... De foto`s nog net nou...

    Mar wie wer leuk verhaaltje vrouw! Tot op skype!


    Dikke tuuuuuut!!

  • 09 Maart 2013 - 15:20

    Mieke:

    Hoi Bertina, wat beleef je veel leuke uitjes en etentjes. En wat werk je hard. Met veel plezier lees ik je reisverslagen. En natuurlijk, de mooie foto's maken deze helemaal compleet.
    Dat je het zo naar je zin hebt, super! En de tijd vliegt, toch?
    Hier is het koud en vochtig. Volgende week krijgen we weer vorst. Met ons gaat het goed. Morgen komt de kleindochter van Nick, Nora, zij is nu 6 maanden. Ik verheug me er op.
    Groetjes van ons beiden, Mieke

  • 09 Maart 2013 - 16:54

    Ymie:

    De fanclub van bertina is enorm als je kijkt dat het al meer dan 2400 keer bekeken is ,dat is niet niks .Ik heb het verhaal even gelezen maar ik wou niet graag met je ruilen als je in dat bootje zit is er geen weg terug .Dan zit ik liever hier dat is tenminste veilig. Maar de foto s zijn inderdaad prachtig snel tot horens en werkse verder gr mem

  • 09 Maart 2013 - 20:48

    Elina En Bertina En De Rest:

    Hee tientje ,

    Wat een machtige foto's.Heftig zeg dat raften.
    Iwan wou het ook wel eens doen.Elina vind het 'een beetje eng".
    Je hebt al een lekker kleurtje gekregen,beter dan die molkflessen van mij.
    Tjipke is nu druk bezig om de kamer te versieren,want Elina is morgen jarig.
    Slingers in de kamer,slingers in de gang.
    Je kaart was ,mooi op tijd en ze vind hem fantastisch.Roze en prinsessen !!!!!
    Wilco en Iwan hebben vandaag weer gevoetbald.Iwan heeft er 3 ingeschoten en wonnen met
    6-1.Wilco heeft veel tegengehouden maar helaas verloren ze met 7-2.
    Volgende week moeten Wilco uit tegen de Walde.
    Tot un oare kear!!!!
    Groetjes en dikke tût van us allegear

  • 10 Maart 2013 - 10:49

    Familie Terpstra:

    Hey Bertina,
    Wat in ferhaal wer. it is net foar te stellen dat de mais der by jimme krekt ôf is. en dat my droegte. It is hjir altiid grieme yn e drek. Hahahahahahaha. Mar ja ferskil moat der bliuwe no. Fyn dast it sa nei dyn sin hast en ek in protte learst al is it soms ûnder druk.
    Genietsje der fan en net ien kin it mear fan dy ôfnimme.
    Groetnis Hiltje en Renske Terpstra ût Wikel

  • 10 Maart 2013 - 15:34

    Ranjana:

    Hey Bertina,

    Gelukkig weer even een update van je leuke verhalen en foto's. Wow, dat raften gaat er best heftig aan toe. Lijkt me wel eens leuk om te doen! Je verjaardag was vast heel bijzonder, die zal je vast nooit meer vergeten. Werkse de laatste weken en wel blijven genieten he!

    Groetjes Ranjana

  • 10 Maart 2013 - 20:49

    Sybren:

    hey bertina

    nou dit is weer en heel verhaal wel leuk hoor dat raften
    daar heb je wel en beetje lef voor nodig
    maar dat zit er bij jou wel goed hoor
    dus de mais er al af dat gaat daar beeter dan heer in de bager hahaha
    en wat en trekker op de bult wel jammer wel de verkeerde kleur haha
    het is heer alweer koud en guur dat schiet hier niet op
    bij jou is het veel beeter geniet er nog maar goed van meid

    groetjes sybren

  • 11 Maart 2013 - 09:36

    Marike:

    Hey bertje,
    Klinkt wer geweldig, wat makkest in soat mei, super!
    En straks inderdaad lekker mei Lala geniete fan it geweldige eilan!!
    Werkse nog even en geniet fant waar, it is hjir wer echt witner, brrr...en we ha skjin us nocht derfan! Wy wolle ek sinne!!!

    Dikke tut Marike

  • 13 Maart 2013 - 18:08

    Aukje:

    Hoi Bertina,

    Hier ook nog even een reaktie van mij, want ik volg je wel hoor!
    Wat weer een heel verhaal, wat beleef je toch veel. En...... dat raften! heftig hoor, zou dat geloof ik niet durven. Knap dat jij het wel hebt gedaan, en prachtige foto's. Geniet de laatste weken daar nog maar lekker( al moet je ook wel werken), want voor je het weet is het allemaal voorbij!

    Lieve groetjes van je buuf!


  • 22 Maart 2013 - 14:17

    Ilona:

    Hey meis ,

    Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt! En hard werken dus. Wel lief kleine kalfjes en ze voeden. Dat raften wil ik ook nog wel eens doen lijkt me echt super. Nog een maand en dan zit het er weer op. Geniet van alles wat er nog gaat komen!

    Kus ilona

  • 22 Maart 2013 - 18:01

    Anna:

    Bertina, dat raften haw wy ris yn Turkije dien, best wol heftig....
    No nei in soad toniel (we haw dyn suske ek wer op de planken sjoen, toppie) en muzyk, haw
    we wer dyn moaie ferslagen lezen, en de foto's besjoen. De tiid giet sa snel straks bist wer
    op elahuizster bodem, earst noch leuke dingen beleve, en dan komt dyn freontsje alwer.........
    Wy haw de breiden underbroek oan sa kald is it hjir, brrrrrrrrrrrrrr.

    See you

    Groetnis fan Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: