't sit der op - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu 't sit der op - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

't sit der op

Door: Bertina Kuiper

Blijf op de hoogte en volg Bertina

19 April 2013 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

't Avontuur is alweer voorbij, de laatste werkdag gehad en ook al de vakantie loopt op z'n eind..

5 april: was het mijn laatste werkdag, niet anders dan anders gewoon gemolken en alle andere standaard klusjes gedaan, 's middags melken en om 4 uur kwam Sytske mij aflossen. Sytske wilde graag ook nog een keer melken en ik zou 's avonds ook al oppassen dus dat kon dan mooi in een keer. Helemaal droog kon ik de melkstal niet verlaten aangezien Jitse en Syds Jan me stonden op te wachten op me dan eindelijk in de waterbak te kunnen gooien compleet kopke onder en koud water dat het was!! Gelukkig kwamen de mannen er ook niet helemaal droog af.

's avonds met Jitse en Willem op de kids passen zodat Syds Jan en Sytske nog even lekker uit eten konden en naar hot pools:)

6 april: Eerst even skype met Anke en het thuisfront, en daarna wezen shoppen in The base in Hamilton. Een groot overdekt winkel centrum dus dat is 'krekt wat'. Eind van de middag nog bij Andre en Siegrit op de farm geweest aangezien ik daar nog nooit overdag was geweest.

7 april: Vandaag Johan ophalen van het vliegveld. Samen met Andre en Siegrit op naar Auckland, zij gingen daar een dagje op stap en dat scheelde mij weer lange busreizen, ideaal:) Na een uur op het vliegveld te hebben gewacht kwam Johan eindelijk door de deur! Een beetje bij kletsen en toen snel onze huur auto ophalen.

Johan was aardig fit dus zijn we nog met Andre en Siegrit naar de dierentuin geweest, dan ook gelijk alles maar mee pakken:) 's avonds eten bij de familie Boersma en toen naar bed, Johan behoorlijk moe en ik toch ook wel een beetje uit m'n ritme. De dag erna heb ik Johan de farm laten zien en daarna zijn we wezen touren. Ik zal alle plaats namen maar niet opnoemen want dat lijkt me nou niet echt interessant;) Wel zijn we gelijk naar de beach geweest aangezien het nog steeds super mooi weer is.

9 april: Vandaag gaat de vakantie dan echt beginnen, koffers ingepakt en de auto ingeladen op naar Coromandel via de kust, met leuke berweggetjes en pittige bochtjes! Soms had het autootje het wel even zwaar maar hij heeft ons er maar weer mooi gebracht. Aangekomen in Coromandel onze eerst B&B geregeld echt super luxe en gelukkig niet mega duur:) Daarna nog lekker op het strand omgehangen berg beklommen en lekker gegeten bij het umu cafe..

10 april: Gewandeld naar de Cathedral Coves, hier was ik al eerder geweest maar ik vond dat Johan dit ook echt eens moest bekijken dus er nog maar een keer heen en wat is het daar super mooi! Ook al was het mijn 2e keer het was echt geweldig. 's Middags zijn we 3 uren wezen kayakken halverwege had ik het wel gehad omdat ik zeeziek was geworden maar een pitstop op de beach met thee en chocolade koekjes doet wonderen. En konden we met zijn allen de trip hervatten. 's Avonds weer terug naar de B&B dit keer een andere maar ook dikke prima.

11 april: Zijn we naar de Hot Water Beach geweest, lekker gewandeld leuke foto's gemaakt alleen helaas dat hete water niet kunnen vinden. Maar goed we hadden ook niet een schep bij ons dus konden ook niet graven. Daarna nog een heel stuk wezen touren en een nieuwe B&B geregeld. 's Middags maar even lekker kalm aan in de hot pools:)

12 april: Vandaag weer even een actieve dag, dus eerst om 10 uur de berg beklimmen in Maunt Mangenui. Volgens de mevrouw van de B&B echt een aanrader dus dan moeten wij dat ook even proberen. Het uitzicht was echt geniaal maar met de hitte toch wel een hele klim!
Toen op naar Tauranga waar we 's middags zijn wezen Raften.. En 's avonds met Andre, Siegrit Willem jan en Jitse op stap. Met z'n allen weer een een super leuke avond gehad, maar helaas voor mij de laatste keer.

13 april: Vandaag was ik niet heel erg fit, maar goed toch maar de spullen bij elkaar gezocht en op naar Rotarua veel wezen touren en een super motel geregeld, man het was nog luxer dan de B&B die we tot nu toe elke keer hadden gehad. Met een eigen hot spa op de kamer. Dus hier zijn we dan ook maar gelijk 2 nachten gebleven. De volgende dag zijn we naar de Mauri's geweest erg interressant om te zien hoe die mensen vroeger leefden en hoe ze dat nog steeds zo doen. 's Middag naar Agrodome geweest waar ze een schapenshow hadden.

15 april: Op naar Taupo, eerst een motel geregeld, we dachten maar gewoon nog een keer voor goedkoop te gaan aangezien het ons de afgelopen dagen zo super was bevallen alleen hier was goedkoop toch ook gewoon echt heel goedkoop.. Een douche die alle kanten opsproeit als je hem aan zet en een keukentje wat echt niks voor stelt. 2 thee kopjes 1 glas en 1 thee lepel en thats it.. en dat noemen ze dan een kamer voor 2?? Maar goed er eerst nog maar even op uit want om daar nou de hele dag te zitten is ook geen optie, dus maar touren:) een rondje om het meer Taupo. Wat een uitzichten!!
Daarna uit eten geweest in een restaurant waar wij met z'n 2en de enigste klanten waren, en een hele aparte ober die de knoopjes van z'n blouse niet eens dicht had?! Beetje vreemd maar het eten smaakte prima.

16 april: Vandaag naar de Tongariro crossing waar je heel veel kunt lopen of mounten biken, helaas had het weer ons in de steek gelaten en konden we dus alleen met de auto door het National Park rijden. Ook super vet! Daarna zijn we nog een heel eind wezen touren en uiteindelijk naar Andre en Siegrit gereden, waar we 2 dagen zijn gebleven. 's avonds pannekoeken gebakken al was dat nog niet zo gemakkelijk die van mij waren echt net roerbak pannekoeken. 't Bleef allemaal vast zitten aan de pan.. Maar goed Andre heeft er nog een paar mooie kunnen maken! Daarna met z'n vieren rummikuppen. Wat een wille:) De volgende dag zijn Johan en ik nog in Hamilton geweest om te shoppen en 's avonds weer bij Andre en Siegrit gegeten. En boodschappen gedaan voor mijn afscheids party en Andre z'n verjaardag. En natuurlijk nog even rummikuppen.
De dag erna ben ik 's ochtends met Siegrit wezen paardrijden en Johan had 's ochtends al gemolken met Andre. 's Middags heb ik echt voor de laatste keer gemolken met Jitse..

19 april: Vandaag dan eindelijk naar de masseur, ik had nog een waardebon voor mijn verjaardag gekregen en deze moest ook gebruikt worden dus vanochtend naar toe geweest. Lekker!!:) 's middags nog even oppassen en toen eten gekookt voor het afscheidsfeestje vanavond. Het zal vast en zeker een gezellig feestje worden:)

En dan morgen op naar het vliegveld in Auckland. 00.15 uur gaan we de lucht in op naar Kuala Lumpur waar we dan nog een paar dagen verblijven in een hotel en op excursie gaan naar een olifanten reservaat. En dan dinsdag 23 april om 5.55 staan we als het goed is weer met de beentjes op schiphol.

Dat was dan echt mijn laatste verhaaltje ik hoop dat jullie het leuk vonden om me een beetje te 'volgen' op de hoogte te blijven van mijn belevenissen en avonturen.
In iedergeval iedereen bedankt voor het lezen van de verhaaltjes en vooral bedankt voor alle geplaatste reacties!


Groetjes!!

P.S de foto's binne ien aantocht!

  • 19 April 2013 - 07:31

    Judith:

    Geweldig! Wat een prachtige verhalen en wat doe je leuke dingen!
    Nog even genieten de laatste dagen meid.

  • 19 April 2013 - 08:10

    Marike:

    Super meid. Geniet nog fan kuala lumpur.
    Xxx

  • 19 April 2013 - 09:13

    Gretha:

    nog veel plezier in Kala Lumur , en een goede vlucht naar nederland

    Mooi verhaal Bertina gr Gretha

  • 19 April 2013 - 10:27

    Bertina:

    Hey tientje,

    Wat hast noch un pear drokke dagen,mar wol errug leuk en cool!!!
    Een hele goede reis maar vast .Kom zaterdag 27 april maar ff stappe in Workum 30 euro live is er en gratis entree.Je moet maar ff kijken.Eerst maar ff bijkomen van je trip.
    En de kachel maar flink opstoken,want het scheelt wel een paar graden.

    Groetjes en dikke tût fan us allegear

  • 19 April 2013 - 13:08

    Ymie:

    Maak er nog een paar mooie dagen van jullie met z, n tweetjes in kuala lumpur , het zal hier volgende week wel weer even wennen zijn. En in ieder geval tot dinsdagmorgen om 5.55. gr en een goeie reis mem

  • 19 April 2013 - 13:26

    Johanna:

    Hey Bertje en Lala!
    Nog lekker genietsje en oant gauw!!!
    Dikke tutterd ut Molkwar

  • 22 April 2013 - 11:21

    Aukje:

    Hoi Bertina,

    Het avontuur zit er voor je op! Wat heb je toch veel beleefd, dat neemt niemand je meer af!
    En wat heb je deze keer er weer prachtige foto's bij. Je lijkt wel een foto-model.
    Hoop dat jullie nog een mooie vakantie hebben gehad en dat de reis naar huis goed is verlopen.
    Zie jullie hopenlijk vandaag wel verschijnen op de Buorren! Tot gauw!

    lieve groetjes van je buuf Aukje

  • 22 April 2013 - 21:48

    Geeske :

    Hoi Bertina,

    Inmiddels zit je alweer in het vliegtuig. Wat weer een mooi verhaal. Hele mooie foto's!! Nu is je avontuur alweer voorbij. Je hebt genoten zo te zien en te lezen.

    We zien je vast snel weer bij Bernefleur?!

    Groetjes Geeske

  • 24 April 2013 - 09:07

    Tjitske:

    Hoi Bertina,

    Wolkom thús en oant gauw!!

    Groetsjes Fam. Flapper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1356
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: