'T giet oan!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu 'T giet oan!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

'T giet oan!!

Door: Bertina Kuiper

Blijf op de hoogte en volg Bertina

12 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

'T giet oan!! Wat een hitte hebben we hier! 's ochtends om 5 uur begint het alweer lekker warm te worden in de melkstal maar dan is het ook nog wel lekker, later op de dag word het echt bloedje heet! Zo'n 27 graden en een lekker brandende zon. Dat is toch wel heel wat anders dan in in Nederland:D

Oud & Nieuw gevierd in Nieuw Zeeland, samen met Jitse en Willem Jan 2 andere werkers, Andre en Siegrit en natuurlijk de familie Boersma! Wat een gezelligheid! Iedereen had weer wat lekkers gemaakt dus aan eten niet te weinig. En aan lekkere sapjes ook niet hahaa.... na een hele tijd te hebben zitten kletsen, swere en swetse en naar de geweldige piratenmuziek te hebben geluisterd om 12 uur dan eindelijk het vuurwerk afsteken, we hadden al eerder wat afgestoken voor de kinderen maar nu mocht het dan echt. Gelukkig was er niet zo heel veel knalvuurwerk want daar hou ik dus totaal niet van. Daarna maar weer gezellig zitten met een hapje en een sapje en al snel was het half 3 voor we gingen slapen en dan gaat de wekker om 4.15 en dat is toch behoorlijk snel hoor! Toch uiteindelijk uit bed en in actie.. Willem Jan, Dylan en ik waren weer paraat al waren we allemaal niet helemaal fit. Jitse had wat opstart problemen dus die heb ik om half 6 dan toch maar eens gebeld, aangezien het toch eerst zijn laatste keer was voordat hij 20 dagen naar Nederland terug ging...

Zo hebben we met dit mooie weer nog maar wat hooi gemaakt, even hobbyen zoals Syds Jan dat noemt.. Gelukkig waren het dit keer grote pakken. En het mooiste hooi dat hij had gemaakt zolang hij hier is! Het heeft nu ook iets langer liggen drogen haha..

Ook heb ik mijn eerste herdtest (melkcontrole) hier meegemaakt. Dat gaat toch wel even anders dan bij ons in Nederland. Normaal staan we met z'n 2en in de put en is er 1 aan het voeren of de mengwagen weer aan het klaar maken voor de volgende ronde en is er nog 1 die de kalveren checkt, de 2e groep koeien naar het feedpad leidt, of van het feedpad naar de wachtruimte brengt. En op het eind maken we met z'n allen de boel weer schoon en is het klaar. Nu stonden we met z'n 6en in de put. Willem Jan z'n broer Feike en z'n maat Albert waren hier in Nieuw Zeeland op bezoek en hielpen ook mee. Feike en ik waren aan het melken, Albert nam de koe nummers op zodat Dylan die op de flesjes kon schrijven en Syds Jan en Willem Jan deden elke keer nieuwe flesjes in de apparaten zodat alles mooi door kon gaan. Charles de baas stond bij de werkbank om dan vervolgens de flesjes weer bij de juiste nummers te plaatsen. Een hele club in de put maar het heeft toch ook wel wat! Dit deden we 's middags een keer en dan 's ochtends nog een keer, net zo als in Nederland. Daarna werd het opgehaald en dan worden alle gehalten gemeten en als het goed is krijgt de boer goeie resultaten en is weer tevreden;) Sytske had ook borstvoeding gekolfd en in flesje gedaan. Sytske; koe nummer 606 had het laatste celgetal: 7000 haha...

En ik ben weer 2 dagen vrij geweest, afgelopen vrijdag heb ik gewoon een lekker rustig dagje gehad, uitgeslapen, nog even oppassen op de kids, een overheerlijke pudding gemaakt en met Aukje geskypt! Bere gezellige relax dagje dus.. Op zaterdag er toch maar weer op uit. Eerst ben ik nog even met Syds Jan naar de Farm gegaan, daar werd een koe geslacht en dat moest ik toch echt een keer zien. Ik keek er wel tegen op maar goed, toch maar mee gegaan. Van een afstandje heb ik alles bekeken. Opzich is het niet eens echt vies of eng maar ik vond het wel zielig. Daarna ben ik lekker wezen touren, ik wilde graag met de boot een ritje maken alleen ging dat niet door nadat ik van Sytske moest bellen om te vragen of er plek was, kreeg ik te horen dat de boot tripjes gecanceld waren door iets BIGS.. Maar wat dat kon ik niet verstaan. Toch ben ik er maar heen gereden want je kon daar ook nog van alles zien. Na zo'n 2 uur rijden was ik aangekomen in Coromandel waar ik na een kort bus reisje nog een lange wandeling heb gemaakt en bij een geweldig strand aan kwam! Echt eerst onderweg in de auto dacht ik al Wauw wat mega vet maar eenmaal op het strand was het echt gigantisch mooi! Echt super.. Heb heerlijk op het strand gezeten, mensen bekijken, foto's maken en gewoon lekker rustig aan doen.

Nog 6 dagen en dan mag ik Jitse weer van het vliegveld halen:D

P.s bedankt voor de kerstkaarten of de grote vriendenkaart;) zoals Anneke 't noemt en geniaal! En ook leuk om te horen dat mijn kaart was aangekomen en dat iedereen mijn kaart mooi vond. Het was zelfs zo'n succes dat Liesbeth van Firma V/d Wal mijn kaart benoemt heeft tot de mooiste kaart die ze hadden gekregen! Hoe vet is dat! Mijn kaart bij Firma v/d wal de mooiste kaart:D

Oh ja nog iets Johan komt 5 april richting Nieuw Zeeland dan heb ik 2 weken vrij en gaan we 20 april richting Maleisie Kuala Lumpur waar we nog 3 dagen met de olifanten op excursie gaan. En als het goed is staan we 23 april 6.05 uur weer op Schiphol:D

  • 12 Januari 2013 - 13:26

    Johan:

    hooii poppiee!

    Woo wat een leuk verhaal :D en de foto's worden echt steeds mooier ;) die roze overall staat je vett goed!! prachtig! lekker man genieten van de zon, hier kroaket 't die ganze tag! (geen idee hoe ik dat moet schrijven)!
    Jahaa dat van die kaart was wel een hele eer bij de firma :p!
    Blijven schrijven hè tis echt leuk om te lezen! Have fun!

    ToeDloe big kiszz

  • 12 Januari 2013 - 13:26

    Jitse:

    heey ;)

    wer een mooi verhaaltje..;)
    sjog der wer nij ut om wer nij terug te gean;) lekker iene sinne tot oer 6 dagen..


    groeten jitse

  • 12 Januari 2013 - 14:00

    Jelly Vd Meer:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft!!
    Lekker genieten daar! Dikke tút jelly

  • 12 Januari 2013 - 16:17

    Joke Bakker:

    Hey Bertina,

    Wat heb je leuke foto's en verhalen!
    Je moet het bijna wel heel erg naar je zin hebben daar! Wat een ervaring rijker ben je straks!
    Om jaloers op te zijn....;-)
    Lekker genieten meid!

    Groetjes Peter & Joke

    Ps. Hier hebben we sneeuw brrrrrr


  • 12 Januari 2013 - 19:06

    Johanna:

    Hee meid!
    Fijn om te horen en te zien dat het goed met je gaat! Staat je inderdaad top die roze overall. Wat een lange melkput zeg, je maakt heel wat kilometers. haha, leuke kaart he? Grappig te zien dat die aangekomen is.

    Meid veel plezier daar!

    Denken aan jou! xxx

  • 12 Januari 2013 - 20:03

    Ymie:

    Hoi bertina ik heb fonnemoarn even op de computer sjoen toen ik von dy een sms krieg mei ut berichtje ,der stiet wer een verhaaltje op. Mooi begin ut giet oan. Ik hie graag os eerste reakere wol .mar dot siet der niet ien wont do wiest ut wol we hebbe
    ut weekein wer te pakken von de e k in H veen. En toen tocht ik mooi begin het us bertina der is bloedje heet en jir ist even oars .Ik hie der net folle lest von
    de kjeld mar alle ypma ried jir ol wer foar de ruten langs even een opdracht von de gemeent om te dieken goed te holden En ik siet prachtig mei een bakje kofje myn rekkenmachientje en pennen bij mij. Ut riden der foar en toen tocht ik ek even ut giet wer oan sven op 1 blokhuizen op 3 die kenne hun mooi del jaan joen en moarn nog even de leste afstand en don het sven ut ek wer binnen(der gean ik wol fon ut ) nou en de dames dogge ut ek net gek se steanne now op 1 2 3 en 4 ken net better tocht ik. moarn sil ut heve ik he wer olle vertrouwer der ien. Sasjochst mar wer wot een verschil mei dy ,en us do de zonnebrand in e hon en wy hast nei de vliering ta om de redens ut ut vet te heljen
    Der mut verschil bluwe mar do hest echt een prachtig verhaaltje der op stean do makkest sa heel wot mei ,sla ut goed op wont dit nimt net ien dy wer au.D e melkcontrole wie ek leuk aardig wot fleskes mutte der bij jim troch . En lekke geniete von de vrije tiid diest hest famke we jerre gauw wer fon dy dikke tuut mem



  • 13 Januari 2013 - 14:47

    Liesbeth:

    Hey Bertina,Wat kan jij dat altijd leuk op "papaier"krijgen,leuk om te lezen.OOk de foto,s geweldig!En inderdaad het was de leukste kerstkaart van afgelopen jaar.Kerstkaarten heb ik altijd weer snel aan de kant maar die van jouw heb ik nog steeds,niet om te slijmen hoor maar dat zegt toch genoeg.Bertina geniet nog maar lekker van de zon, vast beter dan de kou bij ons.
    Groetjes Carl & Liesbeth en kids.

  • 13 Januari 2013 - 16:00

    Anna En Ale:

    27 graden, dat is heerlik, hjir leit in laagje snie en it is kald, brrrr, miskien in elfstedentochtje!!!
    Ale hat al in startkaart, dus mar traine mei de jongens, wist it mar nooit.
    Ymie sil wol foar de tv sitte nei it riden te sjen.....wy moatte mar wer efkes mei toniel bezig.
    Kuala Lumpur der hiene wy toenertiid in tussenlanding richting Djakarta Java.
    Dat wurd echt heel cool..... eagen mar goed iepen.

    See you

    A & A

  • 14 Januari 2013 - 00:51

    Ranjana:

    Hoi Bertina,

    Wat leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken. Het is inderdaad wel eens leuk en apart om kerst en oud&nieuw te vieren met warme temperaturen. Het is wel wat aan de late kant maar wou je toch nog een gelukkig, gezond en liefdevol 2013 wensen! Dit jaar heb jij in ieder geval een lange zomer voor de boeg als het in Nederland ook mee zit. Ook dapper dat je alleen rond rijdt en dingen onderneemt. Leuk dat Johan bij je langs komt, voor dat je het weet is het april. Heel veel plezier en niet vergeten te genieten!

    Liefs Ranjana

  • 14 Januari 2013 - 10:05

    Annie:

    Hallo Bertina,
    Neem je dat mooie weer ook mee terug naar nederland?
    Prachtige foto's heb je gemaakt . Nog veel plezier daar
    want het is hier wel erg druk allemaal om het op tijd klaar
    te krijgen . groetjes Annie

  • 14 Januari 2013 - 10:48

    Marike:

    Hey Bertje!!!

    Wat in prachtig ferhaal, hest it noch steeds best nei dyn sin sa te lezzen, super he! Wot in erfaring!! En wot leuk dat Johan nei dy ta komt! Geweldich om dat samen te erfaren!!
    Ik seach dyn foto's fan Coromandel, wauw! Ik bin der ek west, dan krij ik gewoan wer kriebels yn'e buk, moai no! Der yn de buurt hest ek Hot Water Beach folgens mij, dan moast in skep meinimme en op t stran in kule grafe en dan krijst waarm wetter, ek sa bysunder!
    No faam, geniet der noch lekker fan! Foar dost it wist, bist hjir wer! hjir bliuwt olles itselfde!
    Dikke tut Klaas en Marike

  • 14 Januari 2013 - 20:39

    Grytsje.:

    Hoi Bertina, je verhaal gelezen en de foto's bekeken, helemaal weer bij. Het ga je goed en bedenk: "Geluk is toeval, gelukkig zijn een bewuste keuze". Wees gelukkig en geniet.
    Groetnis ek fan Feike ( je hebt dus ook met een Feike gemolken, andere Feike!) en Grytsje.

  • 14 Januari 2013 - 21:52

    Ilona:

    Wauw, wat een mooie foto' s!! En die rose overrall staat je echt goed zeg! Leuk zo eens oud en nieuw vieren in de warmte. Geniet er maar van ik ben een kwartier bezig geweest om me auto ijs vrij te krijgen. Kus Ilona

  • 15 Januari 2013 - 15:19

    Bertina Boersma:

    Hee Tientje,

    Wat een machtig mooie foto's.
    Daar zou ik ook wel op een handdoekje willen liggen met mijn goddelijk lichaam.
    Zit hier met mijn mem.Ze had het nog nooit gezien ,maar vind het ook erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
    Zaterdag nieuwjaarsconcert gehad met een daverend optreden van ons en Die Twa was ook van de partij.Hartstikke leuk!!!Leuk dat Johan ook komt en dat je dan lekker vrij bent.En dan ook een leuk tripje er achter aan .jo hawwe ut goed foar elkoar!!!!!!!

    Groetjes en dikke Tut van us allegear en dyn leave omke en tante

  • 20 Januari 2013 - 19:29

    Sybren:

    hey bertina,

    Leuk om weer een nieuw verhaal te lezen ,het goed wel goed met je druk druk druk.
    Koe nummer 606 heeft wel een te hoog celgetal.
    Zet die maar aan de supermastidol dan zakt dat wel af ha ha ha.
    Trouwens de mais is er ook al af, ja je kon daar op sokken lopen zo hard is de grond.
    Ze voorspellen voor vannacht sneeuwstorm, nou dat wachten we maar af.
    Het is wel hartstikke koud buiten gevoelstemperatuur -20.

    nou meid groetjes,
    Sybren

  • 21 Januari 2013 - 20:15

    Irene:

    Hey Bertina,

    WAUW!!!!

    Ik lees je berichtjes wel op de telefoon, maar reageer natuurlijk nooit, haha... skandalig natuurlijk!! Nu es ff op de laptop dus mar ffkes een kort krabbeltje :-)

    At ik it sa in bietsje lezze kin, hasto it der best nei it sin, machtig moai faam!!! Leuke ferhalen hast, skitterende foto's en do bist lekker oant wurk! En wat ist in moai lân net... Ik soe sa wer werom wolle! Gaaf dat Johan strax ek noch die kant op komt, super cool!!

    Wy ha hjir nou snie en iis (mar bûteniis is helaas noch net echt vertrouwd) en it is stjerende kâld, brrr....

    Ik soe sizze: lekker genietsje noch meid!

    Groetsjes Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1387
Totaal aantal bezoekers 40399

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: