De Zwetende Kerstman - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu De Zwetende Kerstman - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

De Zwetende Kerstman

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

29 December 2012 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Voor het eerst in 21 jaar een warme en zonnige kerst! Dat is dan toch wel even anders vooral omdat je hier totaal geen kerst gevoel hebt, je ziet amper kerstbomen of lichtjes heel enkel komt de kerstman tevoorschijn, en totaal geen kans op sneeuw.. Nou moet ik zeggen qua weer beviel me dit ook prima! Lekker in de korte broek kerst vieren! Eerste kersdag hebben we met z'n allen gegeten. Syds Jan en Dylan hadden gekookt Fillipijns eten stond er op 't menu, en het was best lekker:) Ik had ook nog een chocolade taart gebakken! En ook de kerst man had iets voor mij mee genomen, een mooie felroze overal!

2e kerstdag hebben ze hier boksingday, we zijn met z'n allen zo'n 3 kwartier rijden naar een paardenrace geweest.. Alleen viel dit helaas in het water het regende keihard dus we zijn al vrij vlot naar huis gegaan en hebben de koetjes maar weer gemolken.

Afgelopen vrijdag en zaterdag ben ik vrij geweest, en tja wat moet je nou doen op je vrije dag, zo was ik er eerst ook niet zo blij mee dat ik vrij had want ik ga toch echt niet alleen op pad, maar 2 dagen thuis omhangen is ook niks, dus ik naar het informatie center om boekjes en folders te bekijken.

Vrijdag was het behoorlijk regenachtig dus ben ik een heel stuk gaan touren, de omgeving bekijken bij de winkeltjes langs slenteren en nog meer toure!

Zaterdag dan toch maar iets actiefs gedaan ik ben naar de Waitomo Caves geweest naar de Glowworms, in deze grot moest ik abseilen, klimmen zwemmen en behoorlijk koudkleumen en angsten overwinnen. Zo ging ik ook van een kabelbaan af, ik kreeg zo'n tuigje aan en toen moest het licht op je helm uit, en toen in eens lieten ze je los en daar ging je dan. Best spannend want je had ook geen idee waar je uit kwam. Het was een tocht van 5 uur maar het was zomaar voorbij. En echt super leuk!!

Verder heb ik natuurlijk ook nog wel gewerkt, we hebben hooi pakjes gemaakt. We hebben eerder hooi gemaakt dan de planning want we zouden het nog een paar dagen langer laten liggen alleen kwam er ineens regen aan en dus maar snel pakjes gemaakt, maar liefst 175 pakjes van zo'n 60 kg. Niet echt hobbyen maar met de hele groep erbij vond ik het toch leuk en gezellig!

Oant 't volgende verhaaltsje!!

En weer bedankt voor alle reactie's! En ik wens iedereen alvast een gelukkig en gezond 2013!!

  • 29 December 2012 - 22:49

    Saskia:

    Lieve meid,
    Wat leuk zeg dat je het erg fijn hebt en wat stoer dat
    Je er alleen op uit bent gegaan!
    Hier is her ook een rare kerst geen sneeuw en dik 12 graden
    Echt koud was het dus hier ook niet.!
    Ik wens jou een hele fijne jaarwisseling toe en een
    Heel goed en gezond 2013 dat je maar heel huids terug keert.!
    Een hele dikke tut van ons en nog een box van finn.!

  • 30 December 2012 - 00:40

    Aukje :

    He spetter!!

    Bedankt voor de super mooie kaart!! Je vermaakt je prima en bent weer lkkr op tocht geweest dus... Dat touren had ook wel wat voor mij geweest... ;-) ik wens je met oud en nieuw super veel plezier en we kletsen snel ff bij op Skype!! Kunnen we het er ff over hebben..!!!

    Dikke tut!!!

  • 30 December 2012 - 00:41

    Auk:

    Hoooooo... Dat ging wat mis... Oeps!!

  • 30 December 2012 - 08:13

    Jitse:

    heey bertina,

    mooi verhaal jer, mooi dost ut nij dien zin hoarn hast dit wiekend echt vet dost dot dien hast..!! ;)
    en ek nog ien ut hea sa roen kriest machtig..:)


    groetjes en sjoch der nou al nij ut nij dien verhalen;)..:P

  • 30 December 2012 - 11:46

    Hiltje En Renske Terpstra:

    Hoi Bertina, Dat zal best een vreemd gevoel geven als je in de korte broek kerst gaat vieren. En hooi maken in december. Wij kunnen ons dat niet voorstellen. Het is hier regen regen en nog eens regen. Mooi dat je van alles kan zien daar in je vrije tijd. Geniet er maar van. Dit kunnen ze je niet meer afnemen. Wij willen je van deze kant een heel fijn oud en nieuw toewensen. Tot de volgende verslag van jouw. groetjes Hiltje en renske Terpstra

  • 30 December 2012 - 12:29

    Ymie:

    Hoi bertina ik tocht ol wot durret ut lang foar dot der wer wot op stiet ,maar ja der wie ut ol.Ot ik dy sa jer wost allegear dien hest,now dot is nog ol wot. Ut wurk der wie ik aardig fon op de higte, mar ol die dingen diest op dyn frije dagen dost.dot soe ik net oan dore. JIR WIE WOL WOT EXTRA MOED FOAR NEDIG.Ot ik tjin dy sizze soe dost dit allegear dwan soest now don wiet ik net wost doengst. Mar ik leaw net dot dit in dyn holle op kaam, dit is een mooie opstekker en do kest op deze manier dyn uutdagingen steeds meer utbreide.Ik hoop foar dy dost een mooie jierwisseling hest .En we jerre gouw wer wot fon dy dikke tuuut olvast. mem

  • 30 December 2012 - 12:52

    Paulien Dooper:

    Hey Bertina,
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal beleefd! Zo te lezen heb je het best naar je zin en geniet je van het mooie weer en natuurlijk van het mooie land. Ook over het werk vertel je enthousiast, leuk. Vanuit balk wens ik je een gezellige jaarwisseling en nog heel veel plezier daar.
    Groetjes Paulien

  • 30 December 2012 - 14:48

    Jongens Van De Vries:

    Haai Bertina

    We volgen je met verbazing.
    Wat heb je een lef meid,maar dat wisten we al hoor!
    je werkt toch bij ons,jij staat je mannetje wel.
    volgend jaar op het land luisteren we naar je verhalen.
    en dan haal je eerst een trommel te voorschijn met eigen gemaakte appeltaart!!!!
    want die willen wij ook proeven natuurlijk!!!!!!
    vanaf deze kant wensen we je nog een mooie tijd toe.
    en een super 2013.

    de groeten van de jongens van de vries.

  • 30 December 2012 - 15:08

    Bertina Boersma:

    Hee tientje,
    Ik zit hier samen met Elina de foto's te bekijken.
    We krijgen allemaal zin in zo'n lekker stuk taart.Hij ziet er heerlijk uit
    Als je weer thuis bent,dan moet je ook maar even een voor ons maken.
    Elina vind de foto waar je tussen de koeien zit het mooist.
    Zou wel samen met jou die tocht door de grotten willen doen.Zal soms wel doodeng zijn,vooral als ze je loslaten in het donker en je weet niet waar je uit komt.
    Dan moet je ze wel vertrouwen.Abseilen lijkt heel gemakkelijk ,maar is ook best eng.
    Je hebt weer heel wat meegemaakt.Je kunt wel "thuis"wat omhangen,maar je kunt ook wat van de omgeving gaan zien en dingen doen,die je anders nooit zou doen.Toppie!!
    Een hele goede jaarwisseling en een goed en gezond 2013!!!!

    Dikke tût fan us allegear!!!!!!

  • 30 December 2012 - 16:14

    Anke:

    Hey meid,

    Dat is weer eens wat anders z'n kerst haha. Mooi dat het goed met je gaat en super stoer om alleen op pad te gaan! Wel ben ik erg benieuwd naar een foto met je nieuwe ROZE overal hahaha.
    Was de kerstkaart nog op tijd? ;)

    Fijne jaarwisseling veel liefs mij

  • 30 December 2012 - 19:34

    Cor:

    Hoi Bertina

    Ik hoorde van je moeder, (ze belde over Ramon, wat ik erg lief vind) dat je deze dappere stap hebt gezet.
    Ik wilde je even laten weten dat ik het echt super vind.
    Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt en dat je als een nog sterkere meid terug komt.
    Geniet ervan en laat je daar niet gek maken, want voor je het weet ben je weer hier.
    Maar dan zijn er weer nieuwe uitdagingen moet je maar denken

    Groetjes van Renate, Ramon, Bjorn en Cor
    Hou je taai

  • 31 December 2012 - 00:07

    Bertina Kuiper:

    Hej! De foto's zijn wat lastig allemaal geloof ik, als jullie of foto's drukken links ik geloof dat je dan wel alles kan zien! En Anke de kaart was beetje te laat maar hij is er:)

  • 31 December 2012 - 00:28

    Siem:

    Hey meid, Nice story! Fijn dat je het naar je zin hebt. Alvast een gelukkig nieuw jaar! Ik ga nu Ff je foto's bekijken. Doei! Dikke tut

  • 31 December 2012 - 08:59

    Ytsje W:

    Bertina!

    Leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien! Hippe overal heb je gekregen..;) Hele fijne jaarwisseling daar, enjoy!



  • 31 December 2012 - 09:43

    Mirte:

    Hey Bertina!

    Klinkt goed allemaal! Gek he om in de warmte die dagen te doen! Nou nog veel plezier en tot het volgende verhaaltje!

    x

  • 31 December 2012 - 11:15

    JOhanna Draaijer :

    Fijn om te horen bert dat je je vermaakt! Ja, apart kerst en dan korte broeken weer ;)
    Hier ook geen witte kerst dit jaar :( Veel wind en zo nu en dan regen.
    Ik wens je een heel goed 2013 en we zullen vanavond een op je drinken ;)
    xxx Jo

  • 01 Januari 2013 - 18:43

    Sieberen:

    he bertina

    las je verhalen echt super leuk wat je allemaal meemaakt!!ook tijd
    voor wat andere dingen las ik! leuke foto's echt mooi daar je vermaakt je vast wel!!veel
    succes nog!!

    groetjes sieb

  • 01 Januari 2013 - 22:01

    M Homma :

    Bertina.. Gelukkig Nieuwjaar.
    We hebben al een verhaaltje op de andere pagina geplaatst.
    bij deze .
    Groetjes Meine en Margreet .

  • 02 Januari 2013 - 11:40

    Hetty:

    Hoi Bertina,

    Allereerst de beste wensen voor 2013! Voor jou een prachtig jaar gewenst. Als ik de foto's zie, en je verhaal lees, ben je helemaal op je plek daar! |Leuk om te lezen en te zien. Geniet van alles, groetne, hetty

  • 02 Januari 2013 - 22:37

    Geeske Hendriks:

    Wat een super leuk verhaal! Stoer dat je alleen zo op pad gaat en activiteiten gaat doen. Zo zie je mooi wat van de omgeving.
    Prachtige kaart kregen we van je!
    Had je mijn smsje gekregen?

    Voor jou ook een lokkich nijjier!!!!!!!!!!!!

    Nog lekker genieten in Nieuw Zeeland!

  • 03 Januari 2013 - 18:29

    Marieke De Vries:

    Wat een leuke verhalen! Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt;) en wat een mooie foto's! Super mooi daar! En zo zelf op pad, leuk!!

    Nog heel veel plezier en lekker genieten!
    X Marieke

  • 03 Januari 2013 - 20:23

    Ilona:

    Hey meis,

    Die overal staat je goed! En wat een lieve foto met dat kindje.
    En die in het weiland SUPER mooi zeg!! Lijkt me ook gek een warme kerst,
    maar hoe lekker is dat. Leuke activiteit gedaan en ook nog alleen...knap hoor!
    Volgens mij doet dit je echt goed.

    Liefs Ilona

  • 05 Januari 2013 - 17:18

    Anneke Draaijer:

    Hoi Bertina

    Jou ouders waren gisteravond bij ons, vandaag even snel gelezen wat je allemaal meemaakt.
    Wat een ervaring zeg.
    Ik zou zeggen geniet ervan en sla het goed op.
    Dit kan geen mens je meer afnemen.
    Wij blijven je volgen en wensen je een hele goede tijd toe daar.

    Groeten Anneke

  • 08 Januari 2013 - 21:27

    Johan:

    haa poppie!
    Die roze overal is wol echt fantastisch :D it's a keeper! have fun in the sun!
    Lots of leafs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1146
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: