ZOMER!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu ZOMER!! - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

ZOMER!!

Door: Bertina

Blijf op de hoogte en volg Bertina

08 December 2012 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Het begint al aardig te wennen hier in Nieuw Zeeland! Vooral het weer bevalt me prima. Afgelopen dagen hebben we ook een beetje regen gehad maar hier waren we ook wel aan toe. De koetjes vonden het ook al bijna te droog en gingen al wat minder melk produceren, dus de kuilbult maar open gemaakt zodat we nog wat extra kunnen bij voeren als ze op het voerpad staan. Voordeel is wel dat het nog wel lekker korte broeke weer is want echt koud heb ik het hier nog niet gehad:)

Verder heb ik nu al een aantal standaard werkzaamheden zoals elke ochtend 4 uur melken, gras maaien voerpad schoon schuiven etc, maar het verveelt nog lang niet hoor!! Er is nog zat variatie zo mocht ik dinsdag voor cowgirlie spelen, de kleine kalfjes moesten allemaal naar de wachtruimte worden geleid zodat we ze allemaal konden ontwormen en sprayen, dat was best nog een pittig klusje! Vooral toen de mannen bedachten dat ik ze wel even alleen door het tunneltje (de Underpass) kon jagen, nou dat wilde echt niet lukken ze sprongen onder en over 't lint door of ik had een groep er door heen gekregen en wilde de andere groep halen en dat ze weer terug kwamen.. Oh wat een lol... Daarna met 3 man sterk hebben we het wel voor elkaar gekregen!

En vorige week woensdag heb ik hier de eerste BBQ mee gemaakt, iedereen had wat gemaakt en mee genomen 't was ook echt mega lekker:) Siegrid en Andre waren er (vrienden van Syds jan en Sytske) en alle werkers was bere gezellig!

Ik ben ook weer met de Bike en met het Truckje aan het touren geweest, gifspuiten voor het ontkruid en de stekels. Echt genieten als je 2 dagen later ziet dat ze dan ook allemaal gaan hangen:) En dat gif spuiten is ook wel met het idee dat ik straks de weilanden nog beter kan vinden?! Hope so..

Ook mocht ik 2 dagen voor Super nanny spelen, Syds Jan & Sytske hadden de eerste kerstborrel dus mocht ik van 11 tot 4 oppassen.. De dag daarna gingen ze weer de hort op, naar een veiling, daar werd het bedrijf geveild van Andre en Siegrid zij komen straks op deze Farm te wonen en te boeren.. Toen waren de kids eerst even minder enthousiast maar al snel droogde de tranen en hadden we dikke wille... Oh ja ik heb voor 't eerst sa'n lyts wiifke ien bad dien.. Wat een ervaring:)

Nu sinds ik hier ben hebben Syds Jan en Sytske zondags uitjes ingevoerd zo zijn we dus al wezen zwemmen, en afgelopen zondag zijn we naar de speeltuin geweest.

Afgelopen vrijdag ben ik er met Jitse op uit geweest we zijn in Waiotapu Thermal Wonderland geweest dit is een enorm gebied met geizers modderpoelen, warmte bronnen, watervallen en een stuk vulkanisch gebied echt gigantisch mooi.. De geur was alleen niet altijd even noflik maar goed. Ook wilden we nog met een Jet-boat varen/racen maar dit werd net even wat anders we mochten met een heel langzaam degelijk bootje genaamd, de ferry we zater er misschien 1 minuut in dus dat viel wel klein beetje tegen.. Daarna zijn we nog in Taupo geweest naar het 't welbekende Lake?!!

En zelf ben ik van de week nog alleen de berg op geweest die ik ook al eerder op de foto had gezet. Ik dacht dat ik 'm wel hardlopend kon beklimmen maar naar 200 m had ik de puf eruit en ben ik maar gewoon gaan wandelen mooi uitzicht en de dag daarna mega spierpijn.. Wat sil ik gespierd wurre hahaa....

Sinterklaas heb ik niet echt gemist want ik had hier ook nog een aantal cadeautjes gekregen:) Thanx Sinterklaas, Bernefleur, Saskia en Gerrit & Jotineke..

P.s echt super leuk om te zien/lezen dat ik ook echt trouwe volgers heb! Bedankt voor alle reacties..

  • 08 December 2012 - 09:15

    Ranjana:

    Hoi meid,

    Wat ben je druk in de weer, oppassen en op de boerderij aan het werk en ook nog de toerist uithangen. En wat lekker zeg dat jullie de korte broeken aankunnen, hier is/ was het een witte wereld de laatste paar dagen. Leuke foto's heb je geplaatst en wat een kleine boefjes die kinderen, leuk! Gelukkig raak je al wat gewent en vergeet niet te genieten! Zal nu naar het werk en vanmiddag de kerstboom maar weer tevoorschijn halen

  • 08 December 2012 - 09:23

    Johan:

    Haai Skat!
    Moai ferhaal wer :) klinkt goed, en erg moaie foto's! Fijn dat 't al zo goed begint te wennen! Enjoy the sun! wij mutte jir bikkelje ien'e kjelt ;) mar we gean 't overleven! Veel pleisir! Dikke kuzz

  • 08 December 2012 - 09:53

    Liesbeth:

    Hoi Berthina,
    Ik opende vanmorgen mn mail ,en zag jouw bericht en dat viel gelijk op met de tekst:ZOMER.
    wat een verschil zeg,Carl is al weer druk met de paardebak te vrezen,zo heeft het gevroren.
    Ik mag natuurlijk niet klagen hier binnen is het lekker warm.
    Mooi dat je nu een beetje gaat wennen,komt vast goed.
    Ze hebben net een kerstboom gebracht dus moet ik daar straks maar mee beginnen,echt mijn hobby niet maar staat altijd wel gezellig.
    Berthina veel plezier toegewenst ,geniet ervan !
    Groetjes Carl & Liesbeth.

  • 08 December 2012 - 20:20

    Ymie:

    Hest prachtige foto,s der op setten en stiekum ek nog recklame meitsje foar ut leanbedruw in hemelum now ja ut makket ek net folle ut wont in Nieuw Zeeland ken de minsken der niks mei
    Lekker geniete ,en werke en tot gauw . gr mem

  • 08 December 2012 - 20:20

    Ymie:

    Hest prachtige foto,s der op setten en stiekum ek nog recklame meitsje foar ut leanbedruw in hemelum now ja ut makket ek net folle ut wont in Nieuw Zeeland ken de minsken der niks mei
    Lekker geniete ,en werke en tot gauw . gr mem

  • 08 December 2012 - 21:39

    Tante Gryt:

    Hoi Bertina, ik heb je verhaal met belangstelling gelezen. De foto's zijn prachtig. Ik wens je een hele fijne tijd toe en ik blijf je volgen.
    Groetnis,

  • 09 December 2012 - 14:44

    Sybren:

    ja hoi Bertina ZOMER !!!
    nee hoor hier is het WINTER !!!
    IJSBLOKJE weer hahaha.
    daar ziet het weer er veel beter uit.
    je hebt veel leuke foto's er op staan.
    maak maar goed met je trui reclame dan begingen wij daar ook een vestiging.
    maak er wat moois van en nog heel veel plezier meid.

    veel groetjes van Sybren en iris

  • 10 December 2012 - 16:50

    Bertha:

    Hoi Bertina,

    Toevallig zag ik je mem op facebook en even vragen hoe het met je ging en toen gaf ze deze link door.
    Fijn dat het zo goed met je gaat en allemaal leuke dingen en werken natuurlijk.

    Wij zijn al een beetje in kerststemming morgen maar beginnen met kerstkaarten schrijven ook zo'n klus.

    Bertina het gaat je goed fijne feestdagen en tot in 2013.

    Vele lieve groeten van ons allemaal.

  • 10 December 2012 - 22:53

    Aukje:

    Hoi Bertina,

    Wat fijn om te horen dat het al aardig begint te wennen. Leuk dat je ons zo wat op de hoogte houdt en ook de foto's zijn erg leuk, dan heb je er een beeld bij.
    Wens je daar een hele mooie tijd toe! en..................ik blijf je natuurlijk volgen!

    lieve groetjes van je buuf!

  • 11 December 2012 - 11:31

    Tjitske:

    Hoi Bertina,

    Wat mooi om te hearren dat it goed mei dy gjit en dat it aardich begjint te wennen. Leuk om dy sa te folchjen, hast prachtige foto's makke, moai dy bekende plaatsjes!
    Geniet fan de simmer der, hjir is it no wyt, it hat fannacht wer ferzen, wol in moaie wereld no't de sinne lekker skynt.
    It gjit dy goed Bertina, folle plesier meielkoar en doch de familie der de groeten fan ús!

    Groetsjes út Harich


  • 11 December 2012 - 16:33

    Tineke Vd M:

    Heeeeee Bertje,
    Er zit echt wel een kraamverzorgster in jou leuk he zo n baby in bad doen staat je goed. Fijn dat je al wat wendt daar. Je bent ook n alrounder op dat gebiedt naatuurlijk. En prachtige foto s gemaakt super.
    Nou zet m op kanjer en oant hjerrens gr

  • 12 December 2012 - 14:32

    Mieke:

    Hoi Bertina,
    Inmiddels ben ik ook een trouwe volg-ster van je geworden. Leuk om je verhalen te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt. Wat een hoeveelheid aan indrukken doe je op! En dat alles in korte broek. Nou, die dragen we hier niet kan ik je vertellen. Het is koud en vochtig hier in Amsterdam. Ik zit met een dikke trui aan achter mijn computer. Ook één van de hondjes wil gewoon niet wandelen. Zij blijft bij de voordeur zitten en gelooft het verder wel.
    Ik wens je een hele mooie december maand met gezellige Kerstdagen en Oud&Nieuwjaar viering. Op dat moment zal Elahuizen vast wel even ver weg zijn. Maar je ziet, hoe de tijd vliegt en hoe fijn het is om nieuwe ervaringen op te doen.
    Veel plezier met alles, de familie, het werk en vooral ook met de mooie tochtjes die je maakt. Geniet ervan.
    Veel groeten, ook van Nick, Mieke



  • 19 December 2012 - 15:48

    Ome Jan Joure:


    Hoi Bertina.

    Faam, earst betanke foar de moaie kaarten.
    As ik dien ferslagen leas dan tink ik wat makket se 'n protte mei.
    'n soad ofwikseling, moai waar, foar tsien boeren ky, diet else dei twa kear molken wurde moatte
    moans witte betyd fan bed, do silst der wol net groeie in gewicht, mar wol as persoan.
    Mar ik begryp wol ut dien ferhalen dast dermei plesier bist, en wille hast, dat fyn ik moai foar dy.
    Bertina oare kear mear , mar no earst goeie Krystdagen ,moaie jierwikseling mei de beste winsken foar 't nye jier , en de kop der foar.
    groetnis Omke Jan

    PS myn operatie is goed slagge , alle dagen wer wat better en de sien ha ik yn ;n potsje..

  • 19 December 2012 - 16:23

    Hiltje Terpstra:

    Hoi Bertina,
    Wy krigen dyn website fan yn mem op de boerinnegroep. Wat leuk om dyn ferhalen te lêzen.
    Wy hoopje dast dy de lekker fermakkest en sille dizze site yn 'egatn hoarde.
    Groetnisfan Hiltje en Renske Terpstra ût Wijckel

  • 21 December 2012 - 13:07

    Klaas En Marike:

    Hey Bertje,
    Wol wot let, mar olle berichtjes efkes lezzen,s uper hjer! Moai dast it nei it sin hest, fermakkest dy der wol neffens mij. En jaloersmakend waar. Moast wol hurd werke hjer, haha! Tis hjir mar triest waar.
    Meid, hele fijne kryst en moaie jierwisseling.
    Tuut Klaas en Marike

    PS: we ha sneon de earste competitiewedstriid ferlen :(

  • 22 December 2012 - 18:53

    Jeltsje En Henkie:

    Hoi Bertina!
    Wat leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Ik had Henkie er al over gehoord dus dacht ik zal ook ff kijken. Heb je foto's net bekeken, ziet er leuk uit! Nu wel wat anders dan hier, jij in de zomer en hier winter en kerst. Alhoewel het hier nu alleen maar regen en nog eens regen is dus geen witte kerst ofzo.
    Groetjes van ons, geniet er van en alvast fijne kerstdagen en een heel goed nieuwjaar!!
    Henkie en Jeltsje

  • 27 December 2012 - 17:34

    Ilona:

    Hey meis,

    Je vermaakt je erg goed zo te lezen! Dus ook nog een super nanny! Leuk zo' n kleintje in bad doen zeg.
    Mooi om water bronnen en vooral watervallen te bekijken. Trouwens wat een mooi kerst kaartje hebben we van jou ontvangen op Bernefleur!! Je ziet er goed uit!! Dit doet je erg goed volgens mij!! Heb je een leuke kerst gehad? Nou, ik wens jou alvast een gelukkig nieuwjaar!! Kus Ilona

  • 01 Januari 2013 - 19:41

    Sybren :

    hey bertina

    nog bedankt voor je mooie kaar.
    wat een familie zeg haha (koeien)
    hier hebben wij de oliebollen en vuur pijlen ook al gehad
    ja je bent daar in het hooi maar daar denken wij nog lang niet aan

    nou nog maar een gelukkig nieuwjaar toegewenst
    en dan een knallende 2013 ga daar maar voor

    groetjes sybren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1151
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: