1e Week in New Zealand - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu 1e Week in New Zealand - Reisverslag uit Te Aroha West, Nieuw Zeeland van Bertina Kuiper - WaarBenJij.nu

1e Week in New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Bertina

25 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Alweer zo goed als een week in New Zealand, de tijd vliegt ook weer voorbij. Tot nu toe gaat het met ups en downs maar goed t is ook wel even anders dan dat ik gewend ben. En ja een beetje heimwee gekregen, maar ik ga er vanuit dat dat straks wel weer bijtrekt.. Even doorzetten he;)

Tot nu heb ik veel gemaaid en met Syds Jan geklust/gewerkt.. Erg leuk en zo kan ik het ook allemaal mooi leren. Sytske en ik zijn ook een dag het dorp Te Aroha in geweest nog wat papieren regelen en boodschappen doen, erg leuk want zo kon ik hier ook alvast wat van bekijken. Erg mooie uitzichten!!

Daarna maar weer het bedrijf op 't voerpad schoonschuiven, koeien verweiden, de koeien hier lopen altijd mega lange stukken over routes die ik nog niet ken dus soms is het nog best pittig om de juiste stekken en draden open of dicht te doen, gelukkig kan ik met de bike er snel om heen zodat ik ze nog de andere kant op kan leiden. Ook heb ik met de bike gif tegen de stekels gesproeid helaas knapte het ketting en moest ik een heel eind naar de farm terug duwen. Alle medewerkers hebben zo'n praatkastje soort van walkie talkie maar die heb ik niet dus ik kon ook niemand vragen mij op te halen:O Daarna maar even uitpuffen!

Ook hebben we hier alweer gekuild tja dat kan wel met die 24 graden he! We hebben zelf gemaaid en oant swieljen west en 't loonbedrijf hier uit de buurt komt het afmaken. Voordat die kwam heb ik met de oude trekker de Inter een speciaal goedje erover heen gesproeid dat het stimuleert om kuil te worden en zodra de bult open gaat er geen schimmels inkomen geloof ik. Dit niet zonder slag of stoot 2x iets gebroken maar dit al snel weer gemaakt.

Vanochtend moest ik voor het eerst mee melken 4 uur uit bed is echt niet mijn ding even de koeien ophalen die totaal niet naar mijn geroep/geschreeuw luisteren dus dat duurt dan even wat langer, daarna naar melkstal waar Dylan (Fillipijn) al was begonnen. Dat melken is best pittig ik vond de put vrij laag en kreeg hierdoor al vrij snel last van mn rug doordat ik steeds krom moest staan. Na 4 uren had ik 't ook echt wel gehad daar! Gelukkig waren we toen ook al klaar, even ontbijten en daarna nog een stukje maaien. Vanmiddag zijn we met de familie naar het zwembad geweest erg leuk en voor mij de eerste keer om met zulke kleine kids te zwemmen.

Hier nog een aantal foto's hopelijk dit keer wel in de juiste volgorde want dit word al de 2e keer dat we het proberen.


  • 25 November 2012 - 08:24

    Judith:

    Wat leuk om te lezen, hard werken daar en dan met dat mooie weer.
    Hoop dat je je draai wat leuk vindt en de heimwee over gaat.

    Veel plezier! Groeten Judith .

  • 25 November 2012 - 12:55

    Cindy:

    Heey zusje wel logies dat je heimwee hebt je mist mij je kleine zusje natuurlijk snap ik ook wel . Haha
    Wel mooi dat je al wat van het land een beetje hebt gezien dat melken is wennen maar.dat kont wel goed. Heerlijk dat mooi weer hier is het echt koud . We horen wel weer eens groetjes cindy

  • 25 November 2012 - 20:59

    Johanna:

    Hee Bert!
    Wat is het daar mooi zeg! Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Ik vraag natuurlijk Lala ook ;)
    Veel plezier daar en ik wacht op het volgende verslag! Groeten van hier!
    xxx

  • 26 November 2012 - 21:15

    Bertina:

    Sorry jongens ff een paar strubbelingen met t uploaden van de foto's! Hopelijk gaat 't me nog lukken...

  • 26 November 2012 - 22:31

    Bertina Kuiper:

    Sorry Sybren en Jellie perongeluk jullie reactie verwijderd

  • 27 November 2012 - 11:09

    Bertina:

    Hey tien,
    Wat is het daar prachtig en hele andere koeien dan hier!
    Het water is daar even nat als hier zeker.duhh.
    Leuk om zo iedere keer iets over je trip te lezen.
    Oant oare kear.
    groetjes!!!!

  • 27 November 2012 - 22:03

    Sybren:

    heb ik er zoon mega verhaal ingezet verwijder je het zo maar jammer hoor

    veel plezier tot de vogende keer sybren

  • 28 November 2012 - 10:40

    Anneke Van Der Veen Oudemirdum:

    Hallo Bertina,
    De foto's zijn prachtig, wat een geweldige ervaring. Het is natuurlijk ontzettend wennen, het is nu eenmaal heel anders dan hier. Maar ik weet zeker dat je dat gaat lukken. Genieten hoor!!
    Groeten uit Oudemirdum, Anneke

  • 28 November 2012 - 19:04

    Geeske Hendriks:

    Wat leuk Bertina om zo te lezen wat je allemaal beleefd!
    Al lekker druk bezig!
    Heel veel plezier en wat een super mooie omgeving, prachtig!

    Groetjes Geeske

  • 28 November 2012 - 20:27

    Aukje:

    Mooi wit racebakje hest der! Hoop dast der iets minder ellende mei hest as Johan mei syn auto han het!!! Lukt allegear al wat better? Hoop t echt foar dy, hest t wol fertsjinne!!!
    leafs Auk

  • 01 December 2012 - 13:08

    Anna:

    Ja, dat is wol efkes wat oars dan it doarpke Elahuizen.
    Fiere reizen, wy witte der alles fan.
    Komt hielendal goed, Sa´n mooi lan, genietsje famke.
    P.S. leuke foto´s.
    Groetsjes fan Anna en Ale

  • 02 December 2012 - 11:53

    De Jongens Van De Vries:

    Hallo Bertina
    we volgen je op de voet.
    wat een ervaring,mooie foto`s.
    we wensen je nog veel plezier en werkse.
    bij ons gaat het prima.
    groetjes van de jongens van de vries!!!!!!!!

  • 02 December 2012 - 19:54

    M Homma :

    Hallo Bertina .
    Wij hebben jouw verhaal gelezen ,en de foto's bekeken,nou het lijkt daar wel mooi .
    Je moet daar maar lekker in nieuw zeeland gaan genieten,en wat gaan zwemmen met de kids .
    En verder maar druk bezig met de koeien,dan weet je ook hoe dat daar werkt.
    Nu verder met ons gaat het prima ,de tijd vliegt voorbij .
    Groetjes Oom Meine en tante Margreet .

  • 02 December 2012 - 21:38

    Ilona:

    Hey faam,

    Dus druk druk! Wat leuk wat je allemaal doet. Kuilen is wel aan jou besteed.
    En ook nog melken, maar wat vroeg idd! Heerlijk die temperatuur.
    Leuk dat jullie ook even zijn wezen zwemmen.

    Kussss Ilona

  • 14 December 2012 - 09:49

    Jan Huitema:

    Hoi Bertine,

    Ik doe nu even een test want de vorige keer mislukte het. Zonde van mijn hele verhaal aan jou.
    Bedankt voor je leuke kaart en ik laat snel eens wat meer van me horen.

    Groetnis omke Jan ut de Jouwer

  • 01 Januari 2013 - 21:58

    M Homma :

    Bertina allereerst De beste Wensen voor het Nieuwe Jaar.
    We volgen je een beetje op afstand,maar je hebt het volgens ons wel naar de zin.
    Leuk als je zo in het buitenland zo ondernemend bent,en op deze manier de wereld van de andere kant ook bekijkt.
    Verder wensen we je nog een mooie tijd toe
    Groetjes Meine en Margreet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Aroha West

Bertina

Werken @ Nieuw Zeeland

Actief sinds 07 Nov. 2012
Verslag gelezen: 858
Totaal aantal bezoekers 40397

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 01 Juni 2015

Bertina Back down under!!

17 November 2012 - 23 April 2013

Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 23 April 2013

Vakantie @ Kuala Lumpur

Landen bezocht: